https://www.jw.org/el/βιβλιοθήκη/βίντεο/#el/mediaitems/LatestVideos/pub-jwb-084_10_VIDEO
Δυσκολευτήκατε ποτέ να δεχτείτε μια αλλαγή στη θεοκρατική επίβλεψη ή σε μια οργανωτική διευθέτηση;
Ή μπορεί με κάποιον τρόπο να πληγωθήκατε προσωπικά από
την αλλαγή.
Γιατί συμβαίνουν αυτές οι αλλαγές; Και ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να αντιδρούμε
σε αυτές, ειδικά αν φαίνεται ότι η
αλλαγή δυσκολεύει τη ζωή μας;
Ας ανοίξουμε τη Γραφή μας στους Αριθμούς, στο κεφάλαιο
27, για να δούμε μια αφήγηση που θα μας
βοηθήσει να απαντήσουμε σε αυτά τα ερωτήματα.
Σε αυτή την αφήγηση ο Ιεχωβά ενημερώνει τον Μωυσή ότι ο
θάνατός του πλησιάζει και ότι χρειάζεται
να αναλάβει κάποιος άλλος τις ευθύνες του. Στους Αριθμούς, κεφάλαιο 27, θα διαβάσουμε
αρχικά από το εδάφιο 15: «Κατόπιν ο
Μωυσής είπε στον Ιεχωβά:
“Ο Ιεχωβά, ο Θεός του πνεύματος όλων των ανθρώπων, ας διορίσει υπεύθυνο της σύναξης έναν άντρα ο οποίος θα βγαίνει και θα μπαίνει μπροστά από
αυτούς και ο οποίος θα τους οδηγεί έξω και
θα τους φέρνει μέσα, για να μη γίνει η
σύναξη του Ιεχωβά σαν πρόβατα που δεν έχουν βοσκό”».
Γιατί είπε ο Μωυσής ότι ο Ιεχωβά είναι «ο Θεός του πνεύματος όλων των ανθρώπων»;
Επειδή η ζωή όλων των ανθρώπων εξαρτάται από τον Ιεχωβά.
Ο Μωυσής το ήξερε αυτό.
Και ήξερε πως όταν ένας υπηρέτης του Θεού πεθαίνει, «ο Ιεχωβά, ο Θεός του πνεύματος όλων των
ανθρώπων», εγείρει έναν άλλον ζωντανό
υπηρέτη του για να υπηρετήσει μέσα στα
πλαίσια της θεοκρατικής δομής, όπως
κρίνει κατάλληλο ο Ιεχωβά.
Τι έκανε λοιπόν ο Ιεχωβά;
Ας διαβάσουμε το εδάφιο 18: «Ο Ιεχωβά λοιπόν είπε στον Μωυσή: “Πάρε τον
Ιησού, τον γιο του Ναυή, έναν άντρα που
έχει το κατάλληλο πνεύμα, και θέσε το χέρι σου πάνω του”». Ο Ιεχωβά λοιπόν διαλέγει τον Ιησού του Ναυή.
Ο Ιησούς ήταν πνευματικός άνθρωπος.
Είχε αποδείξει την οσιότητα και την υπακοή του επί χρόνια.
Ωστόσο, ο Ιησούς δεν επρόκειτο να είναι ο Μωυσής Νο. 2.
Η διευθέτηση θα άλλαζε, και ο Ιεχωβά δεν θα
χρησιμοποιούσε πια μόνο ένα άτομο.
Ο Ιησούς θα αναλάμβανε τώρα έναν καινούριο ρόλο μέσα στην
οργάνωση. Ποιος θα ήταν αυτός; Ας δούμε
στα εδάφια 19 και 20: «Κατόπιν, βάλε τον
[τον Ιησού του Ναυή] να σταθεί μπροστά στον Ελεάζαρ τον ιερέα και μπροστά σε όλη τη σύναξη και διόρισέ τον
εκεί μπροστά τους. Πρέπει να μεταφέρεις
σε αυτόν ένα μέρος από την εξουσία σου [προσέξτε,
όχι όλη την εξουσία, ένα μέρος], ώστε να
τον ακούει όλη η σύναξη των Ισραηλιτών».
Εδώ λοιπόν ξεκαθαρίζεται η διαφορά στους ρόλους τους.
Ο Ιησούς του Ναυή δεν θα ήταν σαν τον Μωυσή, δεν θα γνώριζε τον Ιεχωβά πρόσωπο με πρόσωπο. Δεν θα μεταβιβαζόταν όλη η εξουσία του Μωυσή στον
Ιησού του Ναυή, μόνο αυτή που χρειαζόταν
για να τον σέβεται το έθνος. Προσέξτε
τώρα το εδάφιο 21: «Θα στέκεται μπροστά
στον Ελεάζαρ τον ιερέα, ο οποίος θα
ρωτάει τον Ιεχωβά εκ μέρους του με βάση
την κρίση του Ουρίμ». Βλέπουμε τη
διαφορά; Ο Ιησούς θα συνεργαζόταν τώρα με τον αρχιερέα για να εξακριβώνει το θέλημα του Θεού. Ο Ιησούς του Ναυή ήταν ικανός, αλλά δεν ήταν
μόνο ικανός και θεοφοβούμενος.
Ήταν επίσης μετριόφρων και ταπεινός, και δέχτηκε αυτή τη νέα διευθέτηση.
Ο Ιησούς του Ναυή διαπλαθόταν ήδη στον τροχό του Μεγάλου Αγγειοπλάστη επί 40 χρόνια καθώς περιπλανιόταν στην έρημο —διαπαιδαγωγούνταν, αν και εκείνος προσωπικά
δεν είχε φταίξει.
Αλλά με τη νέα αυτή διευθέτηση η διάπλαση θα συνεχιζόταν.
Πώς θα συνεχιζόταν;
Βλέπουμε ότι τώρα ο Ιεχωβά θα χρησιμοποιούσε δύο ατελείς
άντρες —έναν ηγέτη και έναν αρχιερέα— για να ισορροπούν ο ένας τον άλλον και να
διασφαλίζουν ότι θα γίνεται το τέλειο
θέλημα του Ιεχωβά.
Άρα, δύο ατελείς άνθρωποι θα διασφάλιζαν ότι θα γινόταν το τέλειο θέλημα
του Ιεχωβά—αυτή θα ήταν η διευθέτηση.
Για παράδειγμα, στην περίοδο των βασιλιάδων, όταν ο βασιλιάς Οζίας παρέκαμψε τη θεοκρατική
διευθέτηση, αυτός που τον επέπληξε για
την παράνομη πράξη του ήταν ο αρχιερέας Αζαρίας.
Ή, όταν ο αρχιερέας Αβιάθαρ αποδείχτηκε ανόσιος, τον απομάκρυνε από την ιεροσύνη ο βασιλιάς
Σολομών.
Βλέπουμε πώς εξισορροπεί ο ένας τον άλλον.
Όταν ο ένας ήταν αδύναμος, ο άλλος ήταν δυνατός.
Τι μαθαίνουμε λοιπόν; Μαθαίνουμε ότι ο Ιεχωβά —«ο Θεός του πνεύματος όλων των ανθρώπων»— δεν χρησιμοποιεί ένα μόνο άτομο, ή στην περίπτωσή μας στο Μπέθελ δεν
χρησιμοποιεί ένα μόνο τμήμα.
Γι’ αυτό και συνεργαζόμαστε, γι’ αυτό και καλλιεργούμε θερμά αισθήματα στις
σχέσεις μεταξύ των τμημάτων.
Επειδή χρειαζόμαστε ο ένας τον άλλον. Ο καθένας μας πρέπει να είναι ταπεινός για να
ζητάει βοήθεια όποτε χρειάζεται και
επίσης ανιδιοτελής για να δίνει στους άλλους τη βοήθεια που χρειάζονται για να μπορέσουν να κάνουν το έργο του Ιεχωβά.
Και το βλέπουμε στην πράξη σήμερα πώς ο Ιεχωβά φροντίζει
να γίνει το έργο του.
Δείτε τι επιτελεί ο Ιεχωβά.
Συνεχίζει να εγείρει υπηρέτες με τα κατάλληλα προσόντα
για να ποιμαίνει και για να οδηγεί τον
λαό του όπως κρίνει κατάλληλο.
Σκεφτείτε αυτούς που επιβλέπουν τα τμήματα στα παγκόσμια
κεντρικά γραφεία, τα μέλη των επιτροπών
τμήματος, τους επισκόπους τμημάτων, τους
επισκόπους οικοδόμησης.
Αυτά τα άτομα είναι σαν τον Ιησού του Ναυή, πρόθυμοι να συνεργάζονται και να παραμένουν στον τροχό του Αγγειοπλάστη για
να διαπλάθονται από τον Ιεχωβά.
Γιατί; Για να μη γίνουμε, όπως λέει το εδάφιο 17, «σαν πρόβατα που δεν έχουν βοσκό».
Στην πραγματικότητα όμως όλοι μας, είτε είμαστε σε θέσεις επίβλεψης είτε όχι, θέλουμε να μας διαπλάθει ο Ιεχωβά, ο Μεγάλος
Αγγειοπλάστης, να συνεχίσει να το κάνει.
Αλλά, για να πούμε την αλήθεια, κάποιες φορές είναι δύσκολο να παραμένουμε
στον τροχό του Αγγειοπλάστη και να μην
επιτρέψουμε σε ατέλειες των άλλων να μας βγάλουν από αυτόν ή σε οργανωτικές αλλαγές να μας ρίξουν από
αυτόν. Για παράδειγμα, καθώς ο Ιεχωβά συνεχίζει να βελτιώνει την
οργάνωσή του, γίνονται προσαρμογές.
Και ίσως σε αυτή τη διαδικασία αλλάξει ο διορισμός μας, και εμείς πληγωθούμε από αυτή την αλλαγή.
Ή μπορεί να πληγωθούμε από το πώς εφαρμόστηκε αυτή η
αλλαγή. Αν λοιπόν νιώσουμε να πιάστηκε,
σαν να λέγαμε, το δάχτυλό μας στα γρανάζια καθώς η οργάνωση κινείται ή αν νιώσουμε ότι μας ασκείται πίεση καθώς περιστρεφόμαστε στον τροχό του Μεγάλου
Αγγειοπλάστη, ας ικετεύουμε τότε τον
Ιεχωβά.
Ας τον ικετεύουμε να μας βοηθάει να παραμένουμε νωποί, ας τον ικετεύουμε να μας βοηθάει να
παραμένουμε εύπλαστοι σε αυτή τη διάπλαση. Και ας λέμε στον Ιεχωβά: «Ιεχωβά, δεν μου
είναι εύκολο». Ας του λέμε πώς νιώθουμε:
«Βοήθησέ με, σε παρακαλώ.
Θέλω να με διαπλάθεις».
Και μετά ας κάνουμε υπομονή και ας προσπαθούμε να βλέπουμε τη μεγαλύτερη
εικόνα.
Ποια είναι η μεγαλύτερη εικόνα; Ότι ο Ιεχωβά χρησιμοποιεί ατελείς ανθρώπους για
να συνεργάζονται με ατελείς ανθρώπους —αυτούς
έχει προς το παρόν— και ότι ο Ιεχωβά μάς
διδάσκει πώς να αποδεχόμαστε την ατέλεια
όλων μας.
Η μεγαλύτερη εικόνα είναι ότι ο Ιεχωβά επιτελεί πάρα
πολλά με πολύ λίγα.
Όταν το στοχαζόμαστε αυτό, βλέπουμε πόσο σημαντικό είναι
να συνεργαζόμαστε. Και όταν
συνεργαζόμαστε, ο Ιεχωβά είναι αυτός που κάνει όλα τα υπόλοιπα.
Είναι γεγονός ότι
το προσωπικό στην ορατή οργάνωση του Θεού αλλάζει.
Και θα συνεχίσει να αλλάζει. Λόγω θανάτου, λόγω άλλων περιστάσεων, το
προσωπικό θα αλλάζει.
Και όμως, οι αλλαγές δεν σταματούν το έργο.
Γιατί; Επειδή είναι έργο του Ιεχωβά, όχι ανθρώπων.
Ας είμαστε λοιπόν πεπεισμένοι ότι ο Ιεχωβά—ναι, «ο Ιεχωβά, ο Θεός του πνεύματος όλων των
ανθρώπων»— θα συνεχίσει να εγείρει
ταπεινούς (ατελείς μεν, αλλά ταπεινούς)
ατελείς επισκόπους για να ποιμαίνει τον
λαό του όπως εκείνος κρίνει κατάλληλο.
Και ας είμαστε απόλυτα βέβαιοι ότι ο Ιεχωβά θα συνεχίσει να οδηγεί την οργάνωσή του, την
παγκόσμια οργάνωσή του, σε πνευματική
επιτυχία.