Τρίτη 2 Ιανουαρίου 2024

«Εμπιστέψου την Οδό σου στον Ιεχωβά»—Μέρος 1

 


 https://www.jw.org/finder?locale=el&lank=pub-cyw_1_VIDEO&docid=1011214&applanguage=G

Γεια.

Καλώς τον!

Περίμενε κι εμένα!

Μπαμπά, τι ξύλο είναι αυτό;

Αυτό εδώ;

Λέγεται ταμπούτι.

Και ξέρεις τι;

Ο Ιεχωβά το έκανε γερό και ανθεκτικό.

Σαν εσένα, Μαόμπι!

Και σαν εσένα, μπαμπά.

Εντάξει.

Ευχαριστώ.

Εγώ ευχαριστώ.

Να μας ξανάρθεις.

Ναι.

Ναι.

Α, για δες, οι αδελφοί!

Ο αδελφός Μούσα και ο Ενόκο.  Ε, Μαόμπι.

Τι κάνεις αγόρι μου;  -Καλά είμαι, εσύ; -Γεια σου, Ενόκο.

-Τι κάνεις; -Μια χαρά.  -Πολύ καλά. -Καλά.  -Αδελφέ Μούσα. -Αμάνι.

Τι κάνεις;

Πώς πήγε η μέρα σου;

Καλά, πολύ καλά.

Το έργο πώς πάει;

Α, θαυμάσια!  -Τι ωραία! -Αδελφέ Μούσα, θα έρθεις για φαγητό σήμερα, έτσι;

Φυσικά και θα ’ρθω!

Και όχι μόνο! Θα μείνει και για οικογενειακή λατρεία.  -Τέλεια! -Θα με φέρει ο Ενόκο μόλις τελειώσουμε.

ΟΚ. Ευχαριστώ, Ενόκο.

Πάντως η πρόσκληση ισχύει και για σένα ακόμα.  -Σε ευχαριστώ πολύ, Αμάνι. -Εντάξει.

OK.

Έγινε, αδελφοί.  -Καλή συνέχεια να έχετε. -Επίσης.  -Ωραία, θα τα πούμε σε λίγο. -Καλό έργο.  -Χαιρετισμούς στην οικογένεια. -Θα δώσω.  -Γεια σου, Φαράτζα! -Γεια σου, Σίφα!  -Κάτσε να σε βοηθήσω. -Α, σε ευχαριστώ.  -Αα, τι κάνεις; -Καλά.

Εσύ και το μωράκι σου πώς είστε;

Άστα, δεν με άφησε να κοιμηθώ όλη νύχτα.  -Ωχ, κλωτσούσε πάλι ε; -Ναι.

Εσείς; Είστε όλοι καλά;

Ναι, μια χαρά.  -Μπράβο. -Φέρνεις λίγο νερό για το φαγητό;  -Ναι.  -OK. -Σήμερα μας μαγειρεύει ο Αμάνι.

Α, τέλεια.

Έχουμε και την οικογενειακή μας λατρεία σήμερα, οπότε ...  Α, τι καλοί γονείς που είστε με τον Αμάνι—  ασχολείστε συνέχεια με τα παιδιά σας.  -Θέλει πολλή υπομονή ... -Μμμ.  ... και προσπάθεια.  -Μμμ. -Αλλά μην ανησυχείς.

Θα γίνεις πολύ καλή μαμά.

Φαίνεται.

Σε ευχαριστώ.

Και δεν θα είσαι μόνη σου.

Θα σε βοηθάμε και εμείς να μάθειςτο παιδί σου να αγαπάει τον Ιεχωβά.  -Ααα. -Είσαι οικογένειά μας πλέον.  -Ααα, σε ευχαριστώ. -Ναι.

Σίφα!  -Καλώς ήρθες! -Γεια σου, Αμάνι!

Τι κάνεις;  -Καλά είμαι. -Μπράβο, χαίρομαι.

Θα μείνεις για φαγητό;

Όχι, όχι.

Πέρασα απλώς να πω ένα γεια.

Ισχύει η μελέτη μας για αύριο, έτσι;  -Ναι, βέβαια. Ισχύει κανονικά. -Ωραία!

Εντάξει. Τα λέμε!  -Στο καλό, Σίφα! -Γεια!  -Τα λέμε αύριο! -Ναι, ναι!

Κάνεις φοβερή δουλειά μαζί της.

Σε ευχαριστώ.

Ανυπομονώ να την δω να βαφτίζεται.  -Προσεύχομαι για αυτό. -Μπράβο.

Πάω να τελειώσω το φαγητό.

OK, έρχομαι κι εγώ να σε βοηθήσω.  -Μμμ, μου έχει σπάσει τη μύτη. -Ευχαριστώ.

Αα, ο θείος Ντουνία!  -Θείε! -Εε!  -Θείε, τι κάνεις; -Καλά! Εσείς τι κάνετε;  -Καλά είμαστε. -Πω πω! Πόσο ψήλωσες εσύ;  -Γεια σου Ντουνία. -Γεια.

Ντουνία! Ωω!

Πού είσαι αδελφέ μου;

Για πες, πώς κι από τα μέρη μας;

Μου λείψατε! Ήρθα να σας δω.

Κι έχω κι ένα δώρο για σένα.  -Αλήθεια; -Ναι.

Ήθελα και να σου μιλήσω.  -Να συζητήσουμε κάτι. -Ελάτε, παιδιά! Πάμε!  -Ας τους αφήσουμε λίγο μόνους. -Εντάξει.

Δεν είναι ανάγκη να φέρνεις δώρο κάθε φορά που έρχεσαι.

Θέλω και το κάνω.

Έλα.

Ω, ωραίο.  -Ευχαριστώ. -Τίποτα.

Αλλά είναι πολύ ακριβό.

Έλα τώρα, Αμάνι. Δεν είναι κάτι.  Εγώ πήρα καινούριο,  οπότε πάρ’ το εσύ αυτό.

OK.

Χαίρομαι που σου αρέσει.

Λοιπόν, Αμάνι, θα ήθελα να μιλήσουμε για κάτι.

Να σε ρωτήσω, πώς πάει η δουλειά σου τελευταία;

Η δουλειά στο ξυλουργείο έχει πέσει,  αλλά τα καταφέρνουμε.

Με τον Μαόμπι πουλάμε και ξύλινα διακοσμητικά στην αγορά  για έξτρα εισόδημα.

Μμμ, μάλιστα.

Μπράβο σας!

Αμάνι,  αξιοποίησες τόσο ωραία τη γη μας.

Είσαι πολύ καλός ξυλουργός.

Έφτιαξες μόνος σου το σπίτι  και έχεις και μια πανέμορφη οικογένεια.

Αν ζούσαν η μαμά και ο μπαμπάς,  -θα ήταν πολύ περήφανοι για σένα. -Ωωω.

Ξέρεις τι σκέφτομαι, Αμάνι;

Με τα προσόντα που έχεις  θα μπορούσες να βγάζεις περισσότερα.

Μπορείς να εξασφαλίσεις την οικογένειά σου.

Σου μιλάω για κρατική σύμβαση.

Κοίτα!

Δες εδώ!

Τόσα λεφτά μπορούμε να βγάζουμε οι δυο μας.  -Αλήθεια; -Ναι, τι σου λέω;

Το μόνο που χρειάζεται να κάνεις Αμάνι είναι...

Ντουνία, όχι!

Κάρτα του κόμματος;

Ξέρεις ότι δεν μπορώ να το κάνω αυτό.

Μισό λεπτό, δεν πιστεύω να με έγραψες εσύ;

Καταλαβαίνω τι σε απασχολεί, Αμάνι.

Αλλά εσύ δεν θα χρειαστεί να έχειςπάρε-δώσε με τους πολιτικούς.

Ούτε καν να έρθεις σε κάποια συγκέντρωση.

Να σου πω κάτι; Άστο.

Θα το φροντίσω εγώ.

Στην ουσία για εμένα θα δουλεύεις.

Γι’ αυτό, μην ανησυχείς για την κάρτα.

Το μόνο που θέλω να κάνεις  είναι να υπογράψεις εδώ.

Και μετά ποιος μας πιάνει!

Είσαι μέσα;

Αμάνι, ξέρεις ότι σε αγαπάω.

Και θα χαρώ πολύ να σε δω να πηγαίνεις μπροστά.

Πρέπει να φύγω,  αλλά σκέψου το, ναι;

Σκέψου και την οικογένειά σου.

Εντάξει;

Λοιπόν, σήμερα στη μελέτη μας  θα συνεχίσουμε την ιστορία του Ιωσήφ.

Θυμάστε τι είχαμε δει την προηγούμενη εβδομάδα;

Ότι είχε κατηγορηθεί άδικα,  αλλά παρ’ όλα αυτά  κατάφερε να κάνει ειρήνη με τα αδέλφια του.

Μπράβο, μπαμπά.

Να τα ακούνε αυτά κάποιες.

Αδελφέ Μούσα.

Να σας διαβάσω ένα εδάφιο  που με αγγίζει πάρα πολύ;

Και το ρωτάς;

Είναι ένα από τα αγαπημένα μου.  Ψαλμός 37:5:  «Εμπιστέψου την οδό σου στον Ιεχωβά·  βασίσου σε αυτόν,  και αυτός θα ενεργήσει για χάρη σου».

Πιστεύω ότι αυτό ακριβώς έπρεπε να κάνει ο Ιωσήφ.

Θυμάστε όμως πόσα χρόνια  έπρεπε να υπομείνει ο Ιωσήφ στην Αίγυπτο;

Πόσα χρόνια ήταν δούλος και φυλακισμένος;

Δεκατρία χρόνια.

Μπράβο, Μαόμπι.

Περισσότερα χρόνια από όσα έχεις ζήσει εσύ.

Τι λέτε,  τι βοήθησε τον Ιωσήφ να κάνει υπομονή τόσα χρόνια;  Ξαναδείτε τι λέει το εδάφιο:  «Εμπιστέψου την οδό σου στον Ιεχωβά».

Ο Ιωσήφ δεν ήξερε πώς θα εξελιχτούν τα πράγματα.

Και πολλά πράγματα δεν ήταν στον έλεγχό του.

Όταν ο Ιωσήφ εμπιστευόταν την οδό του στον Ιεχωβά,  ο Ιεχωβά πάντοτε ενεργούσε για χάρη του.

Ακόμα και στη φυλακή,  ο Ιεχωβά ήταν πάντα μαζί του.

Αν βασιζόμαστε με προσευχή στον Ιεχωβά,  ο Ιεχωβά θα ενεργεί για χάρη μας.

Πολύ ωραίο σημείο, Μούσα.

Σε ευχαριστούμε.

Παιδιά, πώς λέτε ότι μπορούμε να εφαρμόσουμε  αυτό το εδάφιο σήμερα;

Να προσευχόμαστε στον Ιεχωβά να μας δίνει θάρρος,  όπως έδειχνε στο τραγούδι ότι έκανε ο Ιωσήφ.

Μμμ.

Να το τραγουδήσουμε σήμερα;

Ναι, Ζουάντι,  αλλά πιο μετά όμως, εντάξει;

Έχεις δίκιο όμως, Μαόμπι.

Η προσευχή είναι πολύ σημαντική και για εμάς ως οικογένεια  αν θέλουμε να αντέξουμε αυτές τις τελευταίες ημέρες.

Και ο θείος Ντουνία;

Εκείνος προσεύχεται στον Ιεχωβά;

Δεν ξέρουμε, μπορεί.

Εμείς δεν μπορούμε να δούμε τι έχει μέσα στην καρδιά του.

Ναι,  ο Μούσα έκανε μελέτη και στους δυο μας όταν ήμασταν μικροί,  οπότε ξέρει για τον Ιεχωβά.

Αλλά  κανείς δεν μπορεί να τον αναγκάσει να αγαπήσει τον Ιεχωβά.

Πω πω, τι μου θύμισες τώρα!

Ο μπαμπάς σας και ο θείος σας  ήταν πολύ ζωηροί μικροί.

Δεν μπορούσες να τους κάνεις καλά με τίποτα.

Μακάρι να είχα κάνει περισσότερα για να βοηθήσω τον Ντουνία.

Δεν σταματάμε να ελπίζουμε για εκείνον.

Ελάτε, παιδιά, ας συνεχίσουμε το ψάξιμο.

Για να δούμε τι άλλο μπορούμε να μάθουμε σήμερα  από την ιστορία του Ιωσήφ.

Θέλετε να κάνει ο καθένας έναν χαρακτήρα;  -Εγώ θέλω να κάνω τον Ιωσήφ. -OK.

Πάμε λοιπόν—Γένεση, κεφάλαιο 40.

Και η Ζουάντι θα κάνει τον Ιωσήφ.  Στον Ψαλμό 119:105 λέει:  «Ο λόγος σου είναι λυχνάρι για τα πόδια μου».

Πώς νομίζετε ότι ...;

Πώς έβλεπε ο συγγραφέας αυτού του βιβλίου ...;

Άρα, εμείς τι πρέπει να κάνουμε;  Πρόσεξε τι λέει το εδάφιο 18:  «Είθε να πρόσεχες τις εντολές μου».

Άρα, όταν βαφτίζεται κάποιος, η φιλία του με τον Ιεχωβά ...

Εεε!

Δωρεάν μπλουζάκια.

Έλα φίλε, πάρ’ το, είναι στο μέγεθός σου.

Δωρεάν μπλουζάκια.  -Αυτό είναι στο μέγεθός σου, πάρ’ το,-Όχι.  -Ευχαριστούμε. -έλα δικό σου φίλε.  -Όχι, όχι. Ευχαριστούμε. -Στηρίξτε τον Μπακάρι, φίλε!  -Όχι. Ευχαριστούμε. -Έλα στηρίξτε τον Μπακάρι!

Όχι.

Δωρεάν μπλουζάκια για όλους.

Έλα, φίλε, πάρε κι εσύ ένα!

Έλα Μαόμπι, πάμε.

Δωρεάν μπλουζάκια για όλους.

Δωρεάν μπλουζάκια;

Μπαμπά, να βάλω λίγη μουσική;

Ναι, αγόρι μου. Βάλε.  <i>Είστε συντονισμένοι στον 93,6:</i>  <i>Συνεχίζοντας το χθεσινό μας ρεπορτάζ,</i>  <i>ομάδες ενόπλων απειλούν να καταλάβουν την πρωτεύουσα.</i>  <i>Η βία κλιμακώνεται στην περιοχή.</i>

Καλά.  <i>Πάμε τώρα στον ανταποκριτή μας .</i><i>..</i>  Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Εντάξει; <i>... </i><i>που βρίσκεται στο σημείο που γίνονται οι αναταραχές.</i>  -Τι έχεις να μας πεις για τα τελευταία ...; -Λες να έρθουν και εδώ;

Όχι, αυτά είναι μόνο λόγια, φήμες.

Δεν έχουν καμιά βάση.

Να σου πω, δεν αλλάζεις σταθμό;

Βάλε λίγο μουσική.

OK.

Τώρα μάλιστα!

Ναι.  ... και σου ζητούμε ταπεινά να δεχτείς την προσευχή μας στο όνομα του Γιου σου, του Ιησού Χριστού.

Αμήν.

Αμήν.

Σας ευχαριστώ, αδελφοί  που αφήσατε άλλα πράγματα που είχατε να κάνετε  για να συναντηθούμε σήμερα για να μιλήσουμε για κάτι πολύ σημαντικό.

Όπως γνωρίζετε,  το γραφείο τμήματος μας συνέστησε να συναντηθούμε  για να δούμε τι θα κάνουμε σε περίπτωση πολιτικών αναταραχών στην περιοχή μας.

Ναι, στην αγορά χτες όλοι για αυτό μιλούσαν.

Πάντα υπάρχουν φήμες όταν πλησιάζουν οι εκλογές.

Εγώ άκουσα και στο ραδιόφωνο να μιλάνε για αυτό.

Θα ήταν καλό να δούμε πόσο επικίνδυνα είναι τα πράγματα στην περιοχή μας  και τι μπορούμε να κάνουμε για τους αδελφούς  -ώστε να τους βοηθήσουμε αν αποφασίσουν να φύγουν. -Μισό λεπτό,  μας δόθηκε η κατεύθυνση να φύγουμε  ή μας είπαν απλώς να το σκεφτούμε;

Μας παρότρυναν να έχουμε ένα σχέδιο δράσης.

Αν κρίνουμε από τα αισθήματα του κόσμου για την κυβέρνηση,  είναι θέμα χρόνου να ξεσπάσουνσυγκρούσεις και στην περιοχή μας.

Το κύριό μας μέλημα είναι η ασφάλεια των αδελφών.

Χμ, συμφωνώ κι εγώ με αυτό.

Άκουσα ότι αυτές οι ένοπλες ομάδες είναι πολύ βίαιες προς τις άλλες φυλές.

Υπάρχει όμως λόγος να πανικοβάλουμε την εκκλησία;

Έχει δει κάποιος από εμάς κάτι ανησυχητικό στην περιοχή μας;

Τα πράγματα είναι σοβαρά.

Όπου υπάρχει καπνός υπάρχει και φωτιά.

Αδελφοί, αυτό ακριβώς θέλω να πω κι εγώ.

Να πούμε στους αδελφούς να φύγουν;

Τώρα;

Ξέρετε, εγώ το έχω ζήσει αυτό  και, πιστέψτε με,  δεν υπάρχει καν καπνός ακόμα.

Μήπως είμαστε λίγο βιαστικοί;

Ναι, Μούσα.

Αδελφοί, μπορεί οι απόψεις μας να διαφέρουν.  Αλλά να θυμάστε,  είμαστε ένα σώμα.

Σκεφτείτε λίγο σε τι καιρούς ζούμε.

Αυτές είναι οι τελευταίες “των τελευταίων ημερών”.

Το περιμένουμε λοιπόν ότι τα πράγματα θα χειροτερεύουν.

Θυμάστε τι λέει στο Παροιμίες 22:3;  «Ο οξυδερκής βλέπει τον κίνδυνο και κρύβεται».

Πρέπει λοιπόν να είμαστε οξυδερκείς  και να προετοιμάσουμε την εκκλησία  διανοητικά και πνευματικά.Σε ευχαριστούμε πάρα πολύ, Μούσα.  

Μας βοήθησες να έχουμε κοινό τρόπο σκέψης σε αυτό το ζήτημα.

Αν συμφωνείτε λοιπόν αδελφοί,  έχω έτοιμο ένα σχέδιο διαφυγής.

Έχω φέρει έναν χάρτη της περιοχής μας,  έχω σημειώσει πού μένουν οι αδελφοί και οι αδελφές  και πού μπορούν να πάνε.

Θέλετε να τον δούμε μαζί;  -Ώρα για ύπνο. -Εντάξει.

Θέλεις το αρκουδάκι σου;  -Ναι. -Έλα.

Καληνύχτα.

Καληνύχτα.

Αγόρι μου, είναι αργά.

Ώρα για ύπνο.  -Εντάξει. -Μπράβο.

Καληνύχτα.

Καληνύχτα.

Αμάνι!

Αμάνι, σήκω!

Πρέπει να φύγουμε αμέσως!

Εγώ το έχω ζήσει αυτό  και, πιστέψτε με,  δεν υπάρχει καν καπνός ακόμα.

Είσαι καλά;

Ναι.

Τι συμβαίνει;

Σκέφτομαι όλη την ώρα  τι πέρασε η οικογένειά μου όταν ήμουν μικρός.

Έπρεπε να φύγουμε για να σωθούμε.

Τουλάχιστον έτσι νομίζαμε.

Αλλά όταν φύγαμε, χάσαμε τα πάντα.

Και γιατί;

Για το τίποτα.

Μετά από λίγο, οι διαμάχες σταμάτησαν.

Αυτό ήταν.

Το ίδιο συμβαίνει και τώρα;

Θα χρειαστεί να φύγουμε;

Μας ήρθαν οδηγίες από το γραφείο.

Αλλά αυτοί οι αδελφοί είναι πολύ μακριά από εδώ.

Και αναρωτιέμαι, μήπως είναι υπερβολικοί;

Για τους αδελφούς στην πόλη το καταλαβαίνω,  αλλά για εμάς εδώ  είναι η σωστή απόφαση;

Τι να σου πω;

Θα χρειαστεί να πάμε σε στρατόπεδο προσφύγων;

Σκέφτομαι και τον Μούσα.

Θα αντέξει να κάνει ένα τέτοιο ταξίδι;

Και εγώ σκέφτομαι τη Σίφα.  Αφού το ξέρουμε,  πριν από τις εκλογές πάντα υπάρχουν αναταραχές.  Γενικά όμως,  η κατάσταση εδώ είναι αρκετά σταθερή, δεν συμφωνείς;

Δες εδώ.  Ο Ντουνία—  ο Ντουνία μού έχει έτοιμη μια σύμβαση.

Και είναι σίγουρη αυτή η δουλειά.

Αμάνι, δεν έχουν περάσει ποτέ από τα χέρια μας τόσα χρήματα.

Μπορεί να είναι και μια ευλογία από τον Ιεχωβά.

Θα μπορέσουμε να ανασάνουμε λίγο.

Αν φύγουμε τώρα, η ευκαιρία θα χαθεί.

Αυτή η πόρτα θα κλείσει.

Φτιάξαμε με κόπο αυτό το σπίτι  για να έχουν τα παιδιά μας μια καλύτερη ζωή.

Δεν θέλω να περάσουν και αυτά όσα πέρασα εγώ.

Αμάνι, ανησυχώ πολύ.  Θα δεις,  σε λίγες εβδομάδες τα πράγματα θα ηρεμήσουν.

Λες;

Ναι. Θα το δεις.

Έτσι θα γίνει.

Ο Αμάνι;

Ναι, ο ίδιος.  -Τι κάνεις φίλε; -Καλά.  -Με έστειλε ο αδελφός σου. -Α ναι;  -Ναι. -Ήρθες για τα σκαμνάκια, ε;

Ναι, για τα σκαμνάκια.  -Μισό λεπτό να στα φέρω. -Ο αδελφός σου μου είπε ότι κάνεις καλή δουλειά.

Βέβαια! Είναι όλα χειροποίητα.

Έχω και τα εργαλεία μου εδώ.  -Ορίστε. -Ω, ωραίο.

Για τέσσερα πόσο θέλεις;

Για τέσσερα;  -105. -105, μάλιστα.  Θα μου τα αφήσεις 100; -Άντε, για σένα 100. -100.  -Δικά σου. -Τέλεια. Ευχαριστώ.

Και εγώ.  -Καλή συνέχεια. -Και σε σένα, φίλε.

Γεια σου, Φαράτζα!  -Αδελφέ Μούσα! -Παιδιά μου! Τι κάνετε;  -Καλά! -Καλά. Εσύ;

Πολύ καλά!

Βλέπω ότι ετοιμάζεστε για το σχολείο, ε;  -Άντε, φέρτε τις τσάντες σας για να φύγουμε, εντάξει; -Εντάξει.

Τι κάνεις, καλή μου;  -Καλά. -Χαίρομαι που σε βλέπω.  -Ωραία μέρα σήμερα, ε; -Μμμ.  -Τι καλός που είναι ο Ιεχωβά! -Μμμ.  -Να σε ρωτήσω, ο Αμάνι είναι εδώ; -Όχι.

Θα είναι πάλι όλη μέρα στην αγορά.  -Ω, κρίμα, και ήθελα να του μιλήσω. -Μμμ.

Τελευταία τον σκέφτομαι συνέχεια.

Ναι, και εγώ ανησυχώ για αυτόν.

Όλα αυτά που ακούγονται,  ότι θα χρειαστεί να φύγουμε,  του ξυπνούν άσχημες αναμνήσεις.

Μμ, ναι, ναι.

Τη θυμάμαι εκείνη την περίοδο.  -Πέρασαν δύσκολα. -Ναι.

Πάντως φαίνεται ότι τα πράγματα ηρεμούν.

Καλυτερεύει η κατάσταση, και χαίρομαι για αυτό.

Βασικά, για αυτό το θέμα ήθελα να μιλήσουμε με τον Αμάνι.

Πολλοί οικογενειάρχες έχουν αποφασίσει να φύγουν.

Αλήθεια;

Γιατί;

Πιστεύεις ότι τα πράγματα θα χειροτερέψουν;

Ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να συμβεί.  -Εμείς όμως πρέπει να είμαστε σε εγρήγορση. -Σωστά.  <i>Ακούτε τις ειδήσεις στον 93,6.</i>  <i>Σε συνέχεια του χθεσινού μας ρεπορτάζ,</i>  <i>οι αρχηγοί των δύο παρατάξεων συμφώνησαν να συναντηθούν</i>  <i>και να συζητήσουν για να υπάρξει ειρήνη στην περιοχή.</i>  <i>Οι συνομιλίες έχουν προγραμματιστεί για αύριο το πρωί.</i>  <i>Πάμε τώρα στον ανταποκριτή μας στο Στούντιο Β.</i>  <i>Θέλουμε να σε ρωτήσουμε,</i>  <i>τι οδήγησε σε αυτές τις διαπραγματεύσεις;</i>  <i>Σε ακούμε.</i>  <i>Οι βιαιοπραγίες έχουν κάνει πολλούς</i> <i>να φύγουν από τα σπίτια τους</i>  <i>και να αναζητήσουν ασφάλεια εκτός των συνόρων.</i>  <i>Αλλά με τις ειρηνευτικές διαβουλεύσεις.</i><i>..</i>

Μπορείς;

Ναι.

Πάμε λοιπόν.

Ε, καλώς τα παιδιά!

Έι, Αμάνι! Τι γίνεται;

Μπακάρι!

Μπακάρι!

Πάμε όλοι μαζί.

Μπακάρι!

Μπακάρι!

Μπακάρι!

Μπακάρι!

Μαόμπι, πάμε να φύγουμε.

Μα μόλις ήρθαμε, μπαμπά.

Δεν πειράζει, πάμε τώρα.

Αμάνι!

Ντουνία.

Έι αδελφέ μου, τι κάνεις;

Έλα να τον γνωρίσεις.

Μπακάρι!  -Μπακάρι! -Όχι, Ντουνία, περίμενε λίγο!  -Θέλω να σου πω κάτι. -Κάτσε να τον γνωρίσεις πρώτα.  -Φίλε μου, Ντουνία. Καλώς τον. -Από εδώ ο αδελφός μου.

Α, εσύ είσαι ο Αμάνι λοιπόν.

Ναι.

Έχω ακούσει ότι είσαι πολύ καλός στη δουλειά σου.

Είναι πολύ καλός.

Ευχαριστώ.

Χαιρόμαστε που θα συνεργαστούμε.

Αυτός είναι ο γιος σου;  -Γεια σου. -Γεια.

Είσαι έτοιμος να δουλέψεις μαζί με τον μπαμπά σου στο καινούριο έργο;

Του ετοιμάζουμε πολύ καλή σύμβαση.  -Εσύ είσαι το μέλλον της χώρας μας—να το θυμάσαι αυτό. -Με συγχωρείτε. Ευχαριστούμε. Ευχαριστούμε. Ντουνία, να σου πω κάτι; Λυπάμαι.

Σε ευχαριστώ για την προσφορά,  αλλά δεν μπορώ να τη δεχτώ.

Μην τον ακούς, δεν ξέρει τι λέει.

Ας κανονίσουμε εμείς τις λεπτομέρειες  και μετά θα συμφωνήσει και αυτός, θα δεις.

Τους βλέπεις όλους αυτούς;

Ναι.

Θα έκαναν τα πάντα για να δουλέψουν μαζί μου.

Δεν λες όχι σε τέτοια πρόταση.

Και εσύ, μου είχες πει να μην ανησυχώ,  ότι τα είχες κανονίσει όλα.  -Θα τον καταφέρω. -Να το δω!

Μη μου τρως τζάμπα τον χρόνο!  -Ντουνία, άσε με να σου εξηγήσω. -Τι να μου εξηγήσεις, Αμάνι;

Με έκανες ρεζίλι μπροστά του.  -Κατάλαβέ με. -Να καταλάβω τι;

Είναι ευκαιρία ζωής, για όλους μας.

Γι’ αυτό δεν σου ’φερνα μεγάλες δουλειές.

Μπακάρι!

Μπακάρι!

Μπακάρι!  -Μπακάρι! -Λαέ μου!

Είστε έτοιμοι για την αλλαγή;

Ναι!

Δεν σε πιστεύω!  -Πώς μπόρεσες να αρνηθείς; -Περίμενε. Περίμενε λίγο.

Και μπροστά του.

Δεν το πιστεύω.  -Αμάνι! -Γιακόμπο!

Γιακόμπο!  Γιακόμπο, με ακούς;  


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου