Σάββατο 18 Μαΐου 2024

Τζέφρι Γουίντερ: Ηγεσία—Μια Τέλεια Διευθέτηση (1 Κορ. 14:40)

 

 

https://www.jw.org/finder?locale=el&lank=pub-jwbvod24_21_VIDEO&docid=1011214&applanguage=G

Σήμερα στα σχόλιά μας,  θα μιλήσουμε λίγο για τη διευθέτηση της ηγεσίας,  με την οποία ο Ιεχωβά  διασφαλίζει ότι «τα πάντα γίνονται με ευπρέπεια  και με διευθέτηση».

Για πολλούς ανθρώπους στον κόσμο,  η διευθέτηση της ηγεσίας είναι κάτι το δυσάρεστο.

Μάλιστα, τα σχόλια λένε ότι  πολλές «γυναίκες σήμερα νιώθουν καταπιεσμένες».

Αλλά γιατί νιώθουν έτσι;

Φταίει άραγε η διευθέτηση;

Η απάντηση είναι όχι.

Η διευθέτηση της ηγεσίας είναι μια τέλεια,  στοργική διευθέτηση από τον Ιεχωβά.

Συνήθως, το πρόβλημα έγκειται  στο πώς εκείνοι που περιλαμβάνονται στη διευθέτηση  εκπληρώνουν τις ευθύνες τους.

Αρχικά όμως, ας δούμε τρεις λόγους  για τους οποίους η διευθέτηση της ηγεσίας  είναι μια τέλεια και στοργική διευθέτηση από τον Ιεχωβά.

Ο πρώτος λόγος είναι ότι στη διευθέτηση της ηγεσίας  διακρίνουμε τη σοφία του Ιεχωβά.

Ανοίξτε μαζί μου στην πρώτη επιστολήΠρος τους Κορινθίους,  κεφάλαιο 11,  και ας διαβάσουμε το εδάφιο 3  όπου διατυπώνεται η διευθέτηση της ηγεσίας  και ας δούμε πώς φαίνεται η σοφία του Ιεχωβά  σε αυτή τη διευθέτηση.  Εκεί λέει:  «Θέλω να ξέρετε ότι η κεφαλή τουκάθε άντρα είναι ο Χριστός·  η κεφαλή της γυναίκας είναι ο άντρας·  η κεφαλή του Χριστού είναι ο Θεός».

Άρα, πώς φαίνεται η σοφία σε αυτή τη διευθέτηση;  <i>Η Σκοπιά</i> έλεγε ότι υπάρχουν δύο βασικά στοιχεία στη διευθέτηση της ηγεσίας.

Αν σας ρωτούσαν,  εσείς ποια θα λέγατε ότι είναι αυτά τα δύο βασικά στοιχεία;

Ότι κάποιος εξουσιάζει και ότι κάποιος υποτάσσεται;

Αυτό ίσως φαίνεται λογικό,  αλλά <i>Η Σκοπιά</i> έλεγε κάτι άλλο  —πως τα δύο στοιχεία είναι  «το ότι κάποιος έχει εξουσία  και το ότι κάποιος είναι υπόλογος».  Στη συνέχεια <i>Η Σκοπιά</i> έλεγε:  «Ο Ιεχωβά έχει δώσει στον Ιησούεξουσία πάνω στην εκκλησία,  αλλά ο Ιησούς είναι υπόλογος στον Ιεχωβά  για τον τρόπο με τον οποίο μας φέρεται.

Επίσης, ο Ιεχωβά έχει δώσει στον σύζυγο  εξουσία πάνω στη γυναίκα και στα παιδιά του,  αλλά ο σύζυγος είναι υπόλογος τόσο στον Ιεχωβά  όσο και στον Ιησού  για τον τρόπο με τον οποίο φέρεται στην οικογένειά του».

Άρα, η σοφία έγκειται στο ότι η ίδια η διευθέτηση  περιλαμβάνει ασφαλιστικές δικλίδες.

Λόγου χάρη, ο σύζυγος δεν έχει απόλυτη εξουσία πάνω στην οικογένειά του.

Δεν μπορεί να κάνει ό,τι θέλει  ή να τους φέρεται όπως θέλει  απλώς και μόνο επειδή είναι η κεφαλή.

Αντίθετα, είναι υπόλογος στον Ιεχωβά και στον Ιησού  για τον τρόπο με τον οποίοφέρεται στην οικογένειά του.

Για τον πνευματικό άντρα,  αυτό κάνει εντελώς διαφορετικά τα πράγματα,  και τον βοηθάει να εκπληρώνει τις ευθύνες του  με κατάλληλο τρόπο.  Να λοιπόν το πρώτο σημείο:

Στην ίδια τη διευθέτηση της ηγεσίας,  περιλαμβάνεται μεγάλη σοφία.

Το δεύτερο σημείο είναι ότι στη διευθέτηση της ηγεσίας  προβλέπονται ξεκάθαροι και αξιότιμοι ρόλοι  για κάθε μέλος της οικογένειας.

Στην ουσία, η διευθέτηση της ηγεσίας  αποτελεί εφαρμογή του σημερινού εδαφίου  —1 Κορινθίους 14:40:  «Τα πάντα ας γίνονται με ευπρέπεια και με διευθέτηση».

Αυτό διασφαλίζει η διευθέτησητης ηγεσίας για την οικογένεια.

Για παράδειγμα,  η σύζυγος έχει έναν ξεκάθαρο και αξιότιμο ρόλο  στον θεσμό της οικογένειας.

Έχει τη δική της θέση,  και η Γραφή τής δίνει πλήρη ελευθερία  να κινείται μέσα στα πλαίσια αυτού του ρόλου.

Ως σύζυγοι,  δεν εκτιμούμε το τι προσφέρει στην οικογένεια η πνευματική μας σύζυγος  μέσα στα πλαίσια του θεόδοτου διορισμού της;

Πόσες φορές δεν μας έχει βοηθήσει η σύζυγός μας,  ως πνευματικό άτομο,  να αποφύγουμε ένα λάθος  ή δεν μας έχει βοηθήσει να δούμετα πράγματα από μια οπτική γωνία  που εμείς δεν θα σκεφτόμασταν ποτέ;

Πόσες φορές δεν μας έχει βοηθήσει η σύζυγός μας,  ως πνευματικό άτομο,  να πάρουμε μια καλύτερη απόφαση  ή να διακρίνουμε ότι χρειάζεται να δείξουμεαγάπη σε κάποιον που έχει ανάγκη;

Ενεργεί στα πλαίσια του ρόλου της,  αλλά πόσο σημαντική είναι η συμβολή της στη χαρά,  στην επιτυχία και στην υπόληψη της οικογένειάς μας!  Να λοιπόν το δεύτερο σημείο:

Σε αυτή τη διευθέτηση,  κάθε μέλος της οικογένειας έχεισαφή και αξιότιμο ρόλο.

Το τρίτο σημείο είναι  ότι η βάση αυτής της διευθέτησης είναι η αγάπη.

Για παράδειγμα, ανοίξτε μαζί μου, παρακαλώ,  στην επιστολή προς Εφεσίους, κεφάλαιο 5.

Και στο εδάφιο 25,  προσέξτε πόσο ξεκάθαρα λέει ο Ιεχωβά στους συζύγους  πώς πρέπει να εκπληρώνουν τον διορισμό τους,  τον ρόλο τους, στη διευθέτηση της ηγεσίας.  Στο Εφεσίους 5:25 λέει:  «Σύζυγοι, να αγαπάτε τις γυναίκες σας,  όπως και ο Χριστός αγάπησε την εκκλησία  και παρέδωσε τον εαυτό του για αυτήν».

Οπότε η διευθέτηση της ηγεσίας  δεν είναι απλώς μια αποδοτική, ψυχρήοργανωτική διάταξη.

Πρέπει να εφαρμόζεται με αγάπη.

Η αγάπη πρέπει να είναι ο πυρήνας.

Δεν πρέπει να λείπει ποτέ από τη διευθέτηση.

Το εδάφιο δείχνει αυτό το συνεχές  —«να αγαπάτε τις γυναίκες σας».

Επίσης, στο εδάφιο 25,  ο Ιεχωβά διευκρινίζει ότι  οι σύζυγοι πρέπει να μιμούνται τον τρόπο με τον οποίο  ο Χριστός φερόταν στην εκκλησία.

Στην ουσία, ο Ιεχωβά λέει: “Σύζυγοι,  παρατηρήστε τον Χριστό  —έτσι πρέπει να αγαπάτε τις γυναίκες σας πάντα”.

Κάποια άτομα ίσως νιώθουν ότι καταπιέζονται  από τη διευθέτηση της ηγεσίας  αλλά, όπως είδαμε,  το πρόβλημα δεν είναι η διευθέτηση.

Η διευθέτηση είναι τέλεια και στοργική,  αντανακλά τη σοφία του Ιεχωβά,  παρέχει ξεκάθαρους και αξιότιμουςρόλους για κάθε μέλος  και πρέπει να εφαρμόζεται με αγάπη.

Άρα, ποιος έχει την ευθύνη να διασφαλίζει ότι  κανείς δεν θα νιώθει καταπιεσμένος  μέσα σε αυτή τη διευθέτηση;

Φυσικά, εμείς που περιλαμβανόμαστε σε αυτήν.  Σχετικά με αυτό,  η επιστολή προς Εφεσίους, κεφάλαιο 4, εδάφιο 16  μας δίνει πολύ καλή κατεύθυνση  —Εφεσίους 4:16.

Βέβαια, εδώ μιλάει συγκεκριμένα για το σώμα της εκκλησίας,  αλλά μπορούμε να πάρουμε αυτή την αρχή  και να την εφαρμόσουμε και στην οικογένεια.  Εδώ λοιπόν λέει—Εφεσίους 4:16:  «Από αυτόν όλο το σώμα είναι αρμονικά συναρμολογημένο  και φτιαγμένο για να συνεργάζεται μέσω κάθε άρθρωσης  που παρέχει ό,τι είναι αναγκαίο.

Όταν το κάθε μέλος λειτουργεί σωστά,  αυτό συμβάλλει στην αύξηση του σώματος  καθώς το σώμα εποικοδομείται με αγάπη».

Αυτό που λέει το εδάφιο  ισχύει πράγματι για το ανθρώπινο σώμα.

Όταν κάθε μέλος του σώματός μας  λειτουργεί σωστά και όπως πρέπει,  δεν μας δυσκολεύει τίποτα.

Όμως, έχετε χτυπήσει ποτέ;

Χρειάστηκε να βάλετε ποτέ το χέρι σας στον γύψο;

Τώρα, όταν πάτε με το ένα χέρι να δέσετε τα κορδόνια σας,  να κουμπώσετε το πουκάμισό σας  ή να πληκτρολογήσετε, δυσκολεύεστε πολύ.

Αλλά, όταν κάθε μέλος λειτουργεί σωστά,  όλα γίνονται αυτόματα.

Κάνουμε τα πάντα άνετα, χωρίς δυσκολία.

Το ίδιο ισχύει στην περίπτωση της οικογένειας.

Όταν κάθε μέλος εκπληρώνειτον ρόλο που του έχει ανατεθεί  ή, όπως λέει το εδάφιο, «λειτουργεί σωστά»,  αυτό συμβάλλει στην επιτυχία της διευθέτησης.

Και βέβαια, εδώ αρχίζουν τα δύσκολα,  επειδή όλοι είμαστε ατελείς.

Κανένας δεν είναι εκ φύσεως καλός σύζυγος  και καμία δεν είναι εκ φύσεως καλή σύζυγος.

Πρέπει να προσαρμόζουμε την προσωπικότητά μας  και τον τρόπο που ενεργούμε  ώστε να λειτουργούμε σωστά  και να συμβάλλουμε στην επιτυχία της οικογένειας.

Και αυτό ακριβώς κάνουμε.

Προσπαθούμε σκληρά για αυτό.

Για παράδειγμα, αν ο σύζυγος  διαπιστώσει ότι η φυσική του τάση  είναι να ασκεί την ηγεσία του κάπως απότομα  (ίσως και αυταρχικά)  ή αν, από την άλλη (μπορεί να συμβαίνει το αντίθετο),  ίσως ο σύζυγος διαπιστώσειότι η τάση του είναι να διστάζει  να αναλάβει την ηγεσία ή να πάρει αποφάσεις  —ό,τι και αν ισχύει, αυτός ο σύζυγος θα ανοίξει τη Γραφή,  θα εξετάσει τι μπορεί να κάνει  και θα προσαρμοστεί για να λειτουργεί σωστάστη διευθέτηση της ηγεσίας  και να συμβάλλει στην επιτυχία της οικογένειας.

Το ίδιο και η σύζυγος.

Αν διαπιστώσει ότι έχει την τάση να είναι κάπως απότομη  (έστω και λίγο),  να επιβάλλεται στον σύζυγό της  ή να θέλει να διορθώνει τις αποφάσεις του  ή, από την άλλη,  αν ίσως διαπιστώσει ότι θα μπορούσε να συμβάλλει  λίγο περισσότερο στην οικογένεια από πνευματική άποψη,  θα κάνει το ίδιο.

Θα εξετάσει τη Γραφή,  θα δει τι προσαρμογές μπορεί να κάνει,  θα λειτουργεί σωστά  και έτσι θα συμβάλλει στην επιτυχία της οικογένειας.

Με αυτούς τους τρόπους,  κάθε μέλος της διευθέτησης λειτουργεί σωστά  ώστε να έχει επιτυχία η διευθέτησητης ηγεσίας και η οικογένεια.

Πράγματι, η διευθέτηση της ηγεσίας είναι καλή.

Είναι τέλεια.

Είναι από τον Ιεχωβά.

Καθώς λοιπόν ο καθένας μας  προσπαθεί σκληρά να εκπληρώνει τον δικό του ρόλο,  θα έχουμε όλο και μεγαλύτερη επιτυχία  και θα ευχαριστούμε τον Ιεχωβά  που φροντίζει στοργικά την οικογένειά μας.  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου