Σάββατο 25 Μαΐου 2024

Χερμάνους φαν Σελμ: Μη Φοβάστε τους Φθονερούς Ανθρώπους (Γέν. 26:14, 15)

  

https://www.jw.org/finder?locale=el&lank=pub-jwbvod24_22_VIDEO&docid=1011214&applanguage=G

Τα σημερινά σχόλια της <i>Σκοπιάς</i>  εστιάζουν στον φθόνο  και αναφέρουν ότι οι υπηρέτες του Ιεχωβά  είναι αντικείμενο φθόνου σε όλη την ιστορία.  Θα ασχοληθούμε με τα εξής ερωτήματα:

Τι είναι φθόνος;

Πώς βοήθησε ο Ιεχωβά τον Ισαάκ τον γιο του Αβραάμ  να μην πάθει κακό από φθονερούς ανθρώπους;

Και πώς μπορούμε εμείς  να αντιμετωπίσουμε τον φθόνο σήμερα;  Άρα, τι είναι φθόνος;

Είναι το ίδιο με την απληστία ή την πλεονεξία;

Όχι, δεν είναι.

Ο άπληστος έχει την υπερβολική επιθυμία  να αποκτήσει περισσότερα.

Ο πλεονέκτης επίσης έχει την υπερβολική επιθυμία  να αποκτήσει περισσότερα,  αλλά αυτό που θέλει ανήκει ήδη σε άλλον.

Και ποιος είναι φθονερός;

Ο φθονερός δεν θέλει απλώς να αποκτήσει περισσότερα  —θέλει οι άλλοι να έχουν λιγότερα.

Επίσης, όπως βλέπουμε στη Γραφή,  το φθονερό άτομο μπορεί να έχει  τόσο βαθιά πικρία για τους άλλους  ώστε να προσπαθήσει  ακόμα και να καταστρέψει αυτό που έχουν.

Επομένως, ο φθόνος δεν αποτελεί έκφραση απληστίας.

Ο φθόνος αποτελεί έκφραση μίσους.  Να γιατί ο απόστολος Παύλος είπε:

“ Όσοι είναι γεμάτοι φθόνο είναι άξιοι θανάτου”.

Τώρα, έχοντας υπόψη τον ορισμό του φθόνου,  ας δούμε το επόμενο ερώτημά μας.

Πώς φύλαξε ο Ιεχωβά τον Ισαάκ από φθονερούς ανθρώπους;

Την απάντηση τη βρίσκουμε στη Γένεση, κεφάλαιο 26.

Προτού διαβάσουμε μαζί μερικά εδάφια,  ας θυμηθούμε το ιστορικό φόντο.

Ο Ισαάκ και η Ρεβέκκα είναι καθ’ οδόν προς την Αίγυπτο  για να γλιτώσουν από μια πείνα στη γη Χαναάν.

Όταν φτάνουν στα Γέραρα, στα νότια της Χαναάν,  ο Ιεχωβά μιλάει στον Ισαάκ.

Όπως διαβάζουμε στο Γένεση 26:2,  ο Ιεχωβά λέει: «Μην κατεβείς στην Αίγυπτο.

Κατοίκησε στη γη που σου ορίζω».

Στο εδάφιο 3, διαβάζουμε ότι ο Ιεχωβά  διαβεβαιώνει επίσης τον Ισαάκ για την προστασία του.  Το εδάφιο 3 λέει:  «Ζήσε ως ξένος σε αυτή τη γη,  και εγώ θα παραμείνω μαζί σου και θα σε ευλογώ».

Τι κάνει μετά ο Ισαάκ;  Στο εδάφιο 6, διαβάζουμε:  «Ο Ισαάκ συνέχισε να κατοικεί στα Γέραρα».

Υπάκουσε στις εντολές του Ιεχωβά.

Είναι ενδιαφέρον ότι, 75 χρόνια πρωτύτερα,ο Αβραάμ και η Σάρρα  επίσης είχαν ζήσει για λίγο στα Γέραρα.

Εκείνο το διάστημα, οι υπηρέτες του Αβραάμ  είχαν σκάψει πηγάδια  από τα οποία το σπιτικό του εφοδιαζόταν με νερό.

Μάλιστα, ο Αβραάμ έκανε μια αγοραπωλησίαμε τον βασιλιά του τόπου  και πήρε στην ιδιοκτησία του ένα πηγάδι.

Αργότερα λοιπόν,  όταν ο Ισαάκ και η Ρεβέκκα βρίσκονταν στα Γέραρα,  χρησιμοποιούσαν το πηγάδι που είχε αποκτήσει ο Αβραάμ.

Έλαβε άραγε ο Ισαάκ  την ευλογία που του είχε υποσχεθεί ο Ιεχωβά;  Βρίσκουμε σαφή απάντηση στο εδάφιο 12:  «Και ο Ισαάκ άρχισε να σπέρνει σε εκείνη τη γη,  και εκείνον τον χρόνο θέρισεεκατονταπλάσια από ό,τι έσπειρε».

Για φανταστείτε!

Αυτό συνέβη ενόσω εκεί υπήρχε πείνα!

Σε τι οφειλόταν η εκπληκτική του σοδειά;  Στο τέλος του εδαφίου 12, διαβάζουμε:  «Επειδή ο Ιεχωβά τον ευλογούσε».

Και όπως ξέρουμε, όταν ο Ιεχωβά ευλογεί τους υπηρέτες του,  συνήθως τους ευλογεί άφθονα.

Αυτό συνέβη και με τον Ισαάκ.  Προσέξτε το εδάφιο 13:  «[Ο Ισαάκ] έγινε πλούσιος».

Μήπως η ευλογία στέρεψε έπειτα από την πρώτη σοδειά;  Όχι, το εδάφιο λέει:  «Συνέχισε να ευημερεί μέχρι που πλούτισε πάρα πολύ».

Μετά, ίσως έπειτα από κάποια χρόνια,  όπως λέει το εδάφιο 14,  ο Ισαάκ «απέκτησε κοπάδια προβάτων και βοδιών  και πολύ υπηρετικό προσωπικό».

Πώς αντέδρασαν όσοι ζούσαν κοντά στον Ισαάκ;  Τελειώνοντας, το εδάφιο λέει:  «Οι Φιλισταίοι άρχισαν να τον φθονούν».

Όπως είδαμε, ένα χαρακτηριστικό των φθονερών ανθρώπων  είναι ότι νιώθουν τόση πικρία για τους άλλους  ώστε θέλουν να τους στερήσουν αυτό που έχουν.

Φέρθηκαν έτσι εκείνοι που εναντιώθηκαν στον Ισαάκ;  Δείτε το εδάφιο 15:  «Έτσι λοιπόν, οι Φιλισταίοι πήραν χώμα  και έφραξαν όλα τα πηγάδια που είχαν σκάψειοι υπηρέτες του πατέρα του  στις ημέρες του Αβραάμ».

Άρα, αυτό που έκαναν δεν ήταν κλοπή,  αλλά εσκεμμένη καταστροφή.

Ήθελαν να βλάψουν τον Ισαάκ και την οικογένειά του  στερώντας του τα πηγάδια,  αλλά ο Ιεχωβά προστάτεψε τον Ισαάκ.

Πώς; Στο εδάφιο 24,  ο Ιεχωβά τού υποσχέθηκε ότι θα τον προστατέψει  με τα ενισχυτικά λόγια:  «Μη φοβάσαι, διότι εγώ είμαι μαζί σου».

Αυτή είναι η πρώτη φορά  που διαβάζουμε στη Γραφή ότι ο Ιεχωβά είπε:  «Εγώ είμαι μαζί σου» σε έναν υπηρέτη του.

Φανταζόμαστε πόσο ενισχύθηκε η πίστη του Ισαάκ  με αυτή την απλή αλλά δυναμική δήλωση.

Και ο Ιεχωβά κράτησε την υπόσχεσή του στον Ισαάκ.

Μάλιστα, η προστασία και η ευλογίατου Ιεχωβά ήταν τόσο φανερές  ώστε ακόμη και οι εχθροί του Ισαάκ παραδέχτηκαν,  όπως διαβάζουμε στο εδάφιο 28:  «Είδαμε ξεκάθαρα ότι ο Ιεχωβά είναι μαζί σου»

Σήμερα, τι μαθαίνουμε από αυτή την αφήγηση;  Πρέπει να θυμόμαστε τα καθησυχαστικά λόγια του Ιεχωβά:  «Εγώ είμαι μαζί σου».

Γιατί;

Επειδή σύντομα θα γίνουμε και εμείς το αντικείμενο του φθόνου κάποιων.

Σύμφωνα με τη Γραφή,  μετά την έναρξη της μεγάλης θλίψης,  οι βασιλιάδες της γης θα σχηματίσουν έναν συνασπισμό εθνών  που θα μας επιτεθεί.

Ο Ιεζεκιήλ ονομάζει αυτόν τον συνασπισμό  «Γωγ ... του Μαγώγ».

Αλλά τι υποκινεί τον Γωγ του Μαγώγ να μας επιτεθεί;  <i>Η Σκοπιά</i> ανέφερε:

“Ο Γωγ του Μαγώγ θα επιτεθεί στον λαό του Θεού  επειδή φθονεί την ειρήνη και την ευημερία του”.

Ποια είναι η «ευημερία», ή αλλιώς ο πλούτος,  που καθιστά εμάς αντικείμενο φθόνου και μίσους;

Σε εμάς δεν θα επιτεθούν  λόγω του μεγάλου υλικού μας πλούτου.

Αντίθετα, ο Γωγ του Μαγώγ  θα μας επιτεθεί λόγω του μεγάλου πνευματικού μας πλούτου.

Είμαστε πνευματικά πλούσιοι  επειδή ζούμε σε έναν πνευματικό παράδεισο.

Το πιο πολύτιμο απόκτημά μας  είναι η λατρεία μας προς τον Ιεχωβά,  την οποία αποδίδουμε μόνο στον Ιεχωβά.

Μήπως τα έθνη θα μας επιτεθούν  επειδή καταλαβαίνουν την αξία της αγνής λατρείας;

Σκεφτείτε τι έγινε με τον Ισαάκ.

Μήπως οι εχθροί του κατάλαβαν την αξία των πηγαδιών  και τα πήραν για τον εαυτό τους;

Όχι!

Λεηλάτησαν και κατέστρεψαν τα πηγάδια  επειδή μισούσαν τον Ισαάκ.

Παρόμοιο κίνητρο θα ωθήσει τον συνασπισμό των εθνών.  Το βιβλίο <i>Αγνή Λατρεία</i> λέει στη σελίδα 188:  «Τα έθνη θα επιδιώξουν να λεηλατήσουν την αγνή λατρεία,  όχι επειδή τη θεωρούν πολύτιμη,  αλλά επειδή [τη] μισούν».

Τα έθνη που μας φθονούν  είναι αποφασισμένα να καταστρέψουν αυτό που έχουμε.

Οπότε τι θα δώσει σε εμάς  εσωτερική δύναμη όταν γίνουμε αντικείμενο φθόνου;

Πρέπει να θυμόμαστε πάντα  τη διαβεβαίωση που ο Ιεχωβά επαναλάμβανε  σε πιστούς υπηρέτες των Βιβλικών χρόνων.

Στον Ισαάκ, ο Ιεχωβά είπε: «Εγώ είμαι μαζί σου».

Στον Ιακώβ, ο Ιεχωβά είπε: «Εγώ είμαι μαζί σου».  Σε κάθε πιστό Ισραηλίτη, ο Ιεχωβά είπε:  «Εγώ είμαι μαζί σου».

Στον Ιερεμία, ο Ιεχωβά είπε: «Εγώ είμαι μαζί σου».

Όσο πιο πολύ στοχαζόμαστε  το γιατί ο Ιεχωβά ήταν μαζί με εκείνα τα πιστά άτομα  τόσο πιο βέβαιοι θα είμαστε  ότι ο Ιεχωβά θα μας προστατέψει  από την επίθεση αυτού του φθονερού συνασπισμού εθνών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου