Σάββατο 20 Ιουλίου 2024

Γουίλιαμ Μάλενφαντ: Ας Μη Διστάζουμε να Δείχνουμε τα Συναισθήματά Μας (Ρωμ. 12:15)

 

 

https://www.jw.org/finder?locale=el&lank=pub-jwbvod24_29_VIDEO&docid=1011214&applanguage=G

«Να χαίρεστε με όσους χαίρονται·  να κλαίτε με όσους κλαίνε».  Όταν σκεφτόμαστε το αρχαίο έθνος του Ισραήλ,  τους Ιουδαίους, το πώς αντιδρούσαν  σε χαρούμενες καταστάσεις  και σε θλιβερές περιστάσεις,  γενικά μιλώντας είχαν λίγες,  αν όχι καθόλου, αναστολές.

Δεν έκρυβαν τα συναισθήματά τους,  το πώς ένιωθαν.

Έσκιζαν τα ρούχα τους  από λύπη ή στενοχώρια  ή χόρευαν και έβγαζαν χαρούμενες κραυγές  όταν ήταν πολύ χαρούμενοι.

Θυμηθείτε τον βασιλιά Δαβίδ  όταν η κιβωτός της διαθήκης μεταφέρθηκε στην Ιερουσαλήμ.  Ήταν ολόκληρος άντρας,  και μάλιστα βασιλιάς του Ισραήλ.  Στο 2 Σαμουήλ 6:14 λέει:  «Ο Δαβίδ χόρευε ενώπιον του Ιεχωβάμε όλη του τη δύναμη».

Κάντε εικόνα στο μυαλό σας τον Δαβίδ  να χορεύει μπροστά από την κιβωτό της διαθήκης.

Τι λέτε, δεν είναι υπέροχο  που ο Δαβίδ δεν είχε καθόλου αναστολές,  δεν τον απασχόλησε ούτε για μια στιγμή  τι σκέφτονταν οι άλλοι  καθώς τον έβλεπαν να συμπεριφέρεταιμε τέτοιον τρόπο;

Τον Δαβίδ τον είχε συνεπάρει τελείως  «η χαρά του Ιεχωβά».

Και αυτό ήταν πολύ ωραίο.

Όμως σκεφτείτε τη σύζυγο του Δαβίδ, τη Μιχάλ.

Πώς ένιωθε εκείνη  βλέποντας τον Δαβίδ να χορεύει στον δρόμο  και να χοροπηδάει γεμάτος χαρά;

Χαιρόταν και εκείνη μαζί με τον Δαβίδ;

Όχι.

Εκείνη δεν σκεφτότανούτε τον Ιεχωβά και τη λατρεία του,  ούτε τη χαρά που είχε πλημμυρίσει τον Δαβίδ,  επειδή η κιβωτός της διαθήκης  ερχόταν στην Ιερουσαλήμ.

Απεναντίας, τη Μιχάλ το μόνο που την  το μόνο που την απασχολούσε ήταν ο εαυτός της  και πιθανώς η εικόνα πουέβγαζε προς τα έξω ως κόρη βασιλιά  και ως σύζυγος βασιλιά.

Δυστυχώς, της έλειπε «η χαρά του Ιεχωβά».

Της ήταν αδύνατον να χαρεί μαζί με τον Δαβίδ,  να συμμεριστεί τη χαρά που ένιωθε εκείνος.

Είναι λυπηρό αν το καλοσκεφτούμε.

Ήταν δέσμια της υπερηφάνειάς της  και της μεγάλης ιδέας που είχε για τον εαυτό της.

Πολλοί σήμερα δείχνουν τα συναισθήματά τους,  αλλά και πολλοί δεν τα δείχνουν.

Κάποιοι από εμάς μπορεί να μάθαμεαπό τους γονείς μας ή από άλλους  ότι πρέπει να συγκρατούμαστεκαι να μην δείχνουμε συναισθήματα.  Και σε μερικούς πολιτισμούς αυτός είναι ο κανόνας:

Μη δείχνεις κανένα συναίσθημα.

Βέβαια, πρέπει να παραδεχτούμε ότιείναι καλό να έχουμε αυτοέλεγχο.

Ωστόσο, αυτό που δεν θα θέλαμε  είναι να μας ελέγχουν οι αναστολές,  αισθήματα που μας κάνουν να νιώθουμε ανασφάλεια  και δεν μας επιτρέπουν να συμπεριφερόμαστε  άνετα και φυσικά.

Τέτοιου είδους έλεγχο δεν τον χρειαζόμαστε.

Ο Παύλος μάς συμβουλεύει να μη φοβόμαστε  να εκφράζουμε τα συναισθήματά μας,  και ιδιαίτερα όταν παρηγορούμε άλλους  ή όταν χαιρόμαστε μαζί με άλλους.

Θυμάμαι κάτι που είχε συμβεί σε μια συνέλευση  στην Ουάσινγκτον DC το 1968.

Εκείνον τον καιρό, υπηρετούσαμε εκεί  ως ειδικοί σκαπανείς με τη σύζυγό μου.

Η συνέλευση γινόταν στο στάδιο RFK  και παρουσιαζόταν ένα δράμα για την κόρη του Ιεφθάε.

Πίσω μας εκείνη την ημέρα  καθόταν ένας επίσκοπος περιφερείας με τη σύζυγό του.

Το δράμα έγινε πολύ συγκινητικό κάποια στιγμή.

Και γύρισα πίσω μου καικοίταξα τον επίσκοπο περιφερείας,  και είδα δάκρυα να κυλάνε στο πρόσωπό του.

Δεν είναι ενδιαφέρον;

Ο αδελφός μας δεν φοβόταν να δείξει τα συναισθήματά του.

Το δράμα τον είχε συνεπάρει.

Δεν ντρεπόταν για τα δάκρυαπου κυλούσαν στο πρόσωπό του.

Πόσο υπέροχο είναι να μην έχουμε τέτοιες αναστολές,  να μη φοβόμαστε μήπως μας δει κάποιος με δάκρυα  να τρέχουν από τα μάτια μας!

Σας έτυχε ποτέ να βουρκώσετε  καθώς βλέπατε ίσως ένα βίντεο  σχετικά με θαρραλέους αδελφούς μας;

Σε όλους μας έχει συμβεί αυτό.

Σε τέτοιες περιπτώσεις,  δεν πρέπει να φοβόμαστε να δείξουμε τα συναισθήματά μας,  ιδίως όταν πάμε να παρηγορήσουμε κάποιον  και να τον βοηθήσουμε.

Όταν δείχνουμε τα συναισθήματά μας,  οι άλλοι καταλαβαίνουν πώς νιώθουμε.

Το βλέπουν στο πρόσωπό μας,  ακούν στη φωνή μας τι αισθανόμαστε.

Και συχνά αυτό μπορεί  να τους παρηγορήσει περισσότεροαπό τα λόγια που θα πούμε.

Είναι καλό επίσης να θυμόμαστε  ότι δεν βιώνουν ούτε εκφράζουν όλοι τη θλίψη τους  με τον ίδιο τρόπο.

Κάποιοι θέλουν να το συζητάνε  και αυτό είναι καλό.

Άλλοι δεν θέλουν να μιλάνεγια τα προβλήματα και τις δυσκολίες τους.

Σεβόμαστε την επιθυμία τους.  Το Παροιμίες 14:10 λέει:  «Η καρδιά γνωρίζει την ίδια της την πίκρα,  και κανένας άλλος δεν μπορείνα συναισθανθεί τη χαρά της».

Και αυτό είναι αλήθεια.

Δεν μπορούμε να εκφράσουμε πλήρως  τι νιώθουμε μέσα στην καρδιά μας  όταν βρισκόμαστε κάτω από μεγάλη πίεση  ή αντιμετωπίζουμε ένα τρομερό πρόβλημα.

Δεν βρίσκουμε τις λέξεις.

Δεν ξέρουμε τι να πούμε.

Όταν είμαστε χαρούμενοι,  μπορεί να είναι πιο εύκολονα μιλήσουμε για το πώς νιώθουμε.  Προσέξτε όμως τι είχε γράψει <i>Η Σκοπιά</i>  σχετικά με το Παροιμίες 14:10:  «Μπορούμε άραγε να εκφράζουμεπάντα τα ενδόμυχα αισθήματά μας  —είτε στενοχώρια είτε χαρά—  στους άλλους και να μοιραζόμαστε μαζί τους  ό,τι ακριβώς νιώθουμε;»  Στη συνέχεια ρωτούσε:  «Επίσης, μπορούμε πάντοτε να κατανοούμε πλήρως  πώς νιώθει κάποιο άλλο άτομο;

Η απάντηση και στις δύο ερωτήσεις είναι όχι».  Ωστόσο,  ανεξάρτητα από το αν οι άνθρωποι μπορούν  να καταλάβουν τα συναισθήματά μας ή όχι,  ο Ιεχωβά καταλαβαίνει.

Υπάρχουν φορές που μόνο σεαυτόν μπορούμε να καταφύγουμε  και να του ανοίξουμε την καρδιά μας,  και διαπιστώνουμε ότι  εκείνος μπορεί να διαβάσει την καρδιά μας  και να δει πώς ακριβώς νιώθουμε και τι περνάμε.

Είναι καλό να θυμόμαστε  ότι, όταν πάμε να παρηγορήσουμε κάποιον,  συνήθως αυτό που χρειάζεται είναιπερισσότερο συμπόνια  παρά απαντήσεις,  παρηγοριά παρά λύσεις.

Μια αδελφή που έλαβε παρηγοριάαπό τους ομοπίστους της  μετά την απώλεια της κόρης της είπε:  «Το εκτιμούσα όταν οι αδελφοί έρχονταν στο σπίτι  και απλώς έκλαιγαν μαζί μου».

Αντλούσε παρηγοριά και μόνο από την παρουσία τους.

Μια αδελφή, η Ρασέλ,  της οποίας η μητέρα έπαθε βαριά κατάθλιψη,  είπε κάτι πολύ ενδιαφέρον.

Επειδή όταν κάποιος είναι συναισθηματικά καταβαρημένος,  καταθλιμμένος,  ίσως μερικές φορές λέει πράγματα αγενή και άστοργα  —ακόμη και εξωφρενικά.

Αλλά δεν χρειάζεται να παίρνουμε πάντα τοις μετρητοίς αυτά που λέει.  Η αδελφή είπε τα εξής για τη μητέρα της:  «Πολλές φορές η μητέρα μου έκανε κακεντρεχή σχόλια.

Τις περισσότερες φορές προσπαθούσανα θυμίσω στον εαυτό μου  τι είδους άτομο είναι <i>πραγματικά</i>  —στοργική, καλοσυνάτη και γενναιόδωρη.

Έμαθα ότι τα άτομα που πάσχουν από κατάθλιψη  λένε πολλά πράγματα που δεν τα εννοούν.

Το χειρότερο που μπορεί να κάνει κάποιος  είναι να ανταποδώσει με άσχημες λέξεις ή ενέργειες».

Ναι, αυτό που χρειάζεται είναι να παραμείνουμε ήρεμοι  αν βρεθούμε σε μια τέτοια κατάσταση.

Ο Ιώβ ουσιαστικά περιέγραφε αυτό που είπε η Ρασέλ  σχετικά με τα καταθλιμμένα άτομα.

Ανοίξτε τη Γραφή σας στο Ιώβ 6:2-4.  Να τι είπε ο Ιώβ—Ιώβ 6:2-4:  «Αχ, και να ζυγιζόταν πλήρως ο πόνος μου  και να έμπαινε στη ζυγαριά μαζί με τη συμφορά μου!

Τώρα είναι πιο βαρύς από την άμμο των θαλασσών».  Και ακούστε τι λέει μετά:  «Γι’ αυτό και τα λόγια μου ήταν αχαλίνωτα».

Βλέπετε; Ο Ιώβ εκφράστηκε με αχαλίνωτα λόγια  και το παραδέχτηκε.  Προσέξτε τι λέει στο επόμενο εδάφιο:  «Τα βέλη του Παντοδυνάμου με διατρύπησαν,  και το πνεύμα μου πίνει το δηλητήριό τους·  τρόμοι από τον Θεό παρατάσσονται εναντίον μου».

Ναι, μιλούσε «αχαλίνωτα»  εξαιτίας όλης της πίεσης που υφίστατο εκείνη την περίοδο  ο δύστυχος αυτός άνθρωπος.

Επομένως οι άνθρωποι, όταν είναι καταθλιμμένοι,  λένε πράγματα που μπορεί να μας σοκάρουν.

Ας τους αφήνουμε να εκφράζονται  χωρίς να διορθώνουμε αμέσως  κάθε “αχαλίνωτη” έκφραση που λένε.

Όταν ηρεμήσουν τα πράγματα,  ίσως καταφέρουμε να βοηθήσουμε το άτομο  να ανακτήσει την ψυχραιμία του,  όπως έκανε ο Ελιού με τον Ιώβ.

Περίμενε να περάσουν αρκετές μέρες πριν μιλήσει.

Και όταν τελικά μίλησε,  τα λόγια του ήταν καθησυχαστικά  και βοήθησαν τον Ιώβ να ηρεμήσει.

Θα μπορέσουμε να κάνουμε και εμείς το ίδιο  αν εφαρμόζουμε τις καλές συμβουλές  που υπάρχουν στον Λόγο του Ιεχωβά.  

Καθημερινή Εξέταση των Γραφών Σάββατο 20 Ιουλίου 2024

 Σάββατο 20 Ιουλίου

Σε στέλνω.​—Ιεζ. 2:3.

Αυτά τα λόγια πρέπει να ενίσχυσαν τον Ιεζεκιήλ. Γιατί; Αναμφίβολα, θα θυμήθηκε ότι ο Ιεχωβά είχε χρησιμοποιήσει παρόμοια λόγια όταν διόρισε τον Μωυσή και τον Ησαΐα προφήτες Του. (Έξοδ. 3:10· Ησ. 6:8) Ο Ιεζεκιήλ ήξερε επίσης πώς είχε βοηθήσει ο Ιεχωβά αυτούς τους δύο προφήτες να ξεπεράσουν δυσκολίες. Όταν λοιπόν ο Ιεχωβά τού είπε δύο φορές: «Σε στέλνω», ο προφήτης είχε κάθε λόγο να είναι βέβαιος για την υποστήριξη του Ιεχωβά. Επιπρόσθετα, στο βιβλίο του Ιεζεκιήλ βρίσκουμε επανειλημμένα την ακόλουθη δήλωση: «Ήρθε σε εμένα ο εξής λόγος του Ιεχωβά». (Ιεζ. 3:16) Επιπλέον, βλέπουμε ξανά και ξανά τη δήλωση: «Πάλι ήρθε σε εμένα ο λόγος του Ιεχωβά». (Ιεζ. 6:1) Σαφώς, ο Ιεζεκιήλ ήταν πεπεισμένος ότι είχε σταλεί από τον Ιεχωβά. Επίσης, καθώς ήταν γιος ιερέα, πιθανώς είχε μάθει από τον πατέρα του ότι, στο διάβα της ιστορίας, ο Ιεχωβά διαβεβαίωνε τους προφήτες Του για την υποστήριξή Του. Ο Ιεχωβά είχε δηλώσει στον Ισαάκ, στον Ιακώβ και στον Ιερεμία: «Εγώ είμαι μαζί σου».​—Γέν. 26:24· 28:15· Ιερ. 1:8. w22.11 σ. 2 ¶3

https://drive.google.com/file/d/1ypZP5QW_joqUOb_nnElHepxzJDx2_vNH/view?usp=sharing

Παρασκευή 19 Ιουλίου 2024

Καθημερινή Εξέταση των Γραφών Παρασκευή 19 Ιουλίου 2024

 Παρασκευή 19 Ιουλίου

Η αληθινή γνώση θα γίνει άφθονη.​—Δαν. 12:4.

Ένας άγγελος είπε στον Δανιήλ ότι ο λαός του Θεού επρόκειτο να κατανοήσει πληρέστερα τα προφητικά λόγια του βιβλίου του αλλά “κανένας πονηρός δεν θα καταλάβαινε”. (Δαν. 12:10) Τώρα είναι ο καιρός να αποδείξουμε ότι δεν βρισκόμαστε ανάμεσα στους πονηρούς. (Μαλ. 3:16-18) Ο Ιεχωβά συγκεντρώνει εκείνους που θεωρεί «ειδική ιδιοκτησία», ή αλλιώς πολύτιμο απόκτημα. Ασφαλώς, θέλουμε να είμαστε και εμείς ανάμεσά τους. Ζούμε όντως σε συναρπαστικούς καιρούς, αλλά αυτά που πρόκειται να συμβούν είναι πολύ πιο θαυμαστά. Σύντομα, θα δούμε την καταστροφή όλης της πονηρίας. Κατόπιν, θα δούμε να εκπληρώνεται η υπόσχεση που έδωσε ο Ιεχωβά στον Δανιήλ: «Θα σηκωθείς για τον κλήρο σου στο τέλος των ημερών». (Δαν. 12:13) Λαχταράτε να έρθει η ημέρα που ο Δανιήλ, μαζί με τα αγαπημένα σας πρόσωπα, θα “σηκωθεί” ξανά; Αν ναι, κάντε το καλύτερο που μπορείτε τώρα για να είστε πιστοί, και μπορείτε να είστε βέβαιοι ότι ο Ιεχωβά θα διατηρήσει το όνομά σας στο βιβλίο της ζωής. w22.09 σ. 24 ¶17· σ. 25 ¶19, 20

https://drive.google.com/file/d/1AEZChhlYIYA5WoAXpqqoxjk2JJPW2Jee/view?usp=sharing

Ανακαλύπτουν Ξανά τη Βιβλική Αλήθεια

 

 

https://www.jw.org/open?docid=1011214&item=pub-lffv_191_VIDEO&wtlocale=G&appLanguage=G&prefer=content

Το 1845, ο Τζόζεφ και η Αν Ελίζα Ρώσσελ  μετανάστευσαν από την Ιρλανδία  στην Πενσυλβανία των Ηνωμένων Πολιτειών.  Απέκτησαν πέντε παιδιά,  μεταξύ των οποίων και τον Κάρολο Τέηζ.

Αλλά οι καιροί ήταν δύσκολοι.

Ο αδελφός του ο Τόμας πέθανε σε ηλικία πέντε χρονών.

Προτού ο Κάρολος κλείσει τα εννιά,  πέθαναν δύο ακόμη αδέλφια του.

Έπειτα πέθανε και η μητέρα του.

Μη φοβάσαι, γιε μου.

Όλα θα πάνε καλά.  Το ίδιο έτος—το 1861—  οι Ηνωμένες Πολιτείες ενεπλάκησαν σε εμφύλιο πόλεμο,  ο οποίος θα έστελνε 618.000 ανθρώπους στον τάφο.

Χιλιάδες χάθηκαν σε πεδία μαχών  κοντά στο μέρος όπου ζούσε και εργαζόταν η οικογένεια Ρώσσελ.

Θα ήταν σε θέση να δουν προσωπικά  τον όλεθρο που σπέρνει ο πόλεμος, τα δεινά, το θάνατο.

Ο νεαρός Κάρολος Ρώσσελ  αναρωτιόταν συχνά τι συμβαίνει στους νεκρούς.

Οι περισσότερες θρησκείες  έλεγαν ότι ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο αθάνατο  και ότι έφτιαξε μια πύρινη κόλαση  όπου βασανίζει τους ανθρώπους αιώνια  —εκτός από εκείνους που έχει προκαθορίσει για σωτηρία.

Το πώς ένιωθε ο Ρώσσελ για αυτές τις διδασκαλίες  φαίνεται από τα γραφόμενά του.

Ένας Θεός που θα χρησιμοποιούσε τη δύναμή του  για να δημιουργήσει ανθρώπους  προορισμένους και προκαθορισμένους να βασανίζονται αιώνια  δεν θα μπορούσε να είναι σοφός, δίκαιος και στοργικός.

Το επίπεδό του θα ήταν χαμηλότερο από πολλών ανθρώπων.

Δεν μπόρεσε ποτέ να συμβιβάσει τη διδασκαλία των “αιώνιων βασάνων”  με τη Γραφική περιγραφή ενός στοργικού Θεού.

Καθώς εξέταζε τα δόγματα των μεγάλων εκκλησιών  και έβλεπε ότι δίδασκαν πως οι πονηροί “βασανίζονται αιώνια”,  του ήταν αδύνατον να το αποδεχτεί!

Ολόκληρο το θρησκευτικό κατεστημένο της εποχής  βασιζόταν στην πεποίθηση ότι ο Θεός ήταν εκδικητικός Θεός.  Και ο Ρώσσελ ήξερε τι έλεγε η Γραφή στο εδάφιο 1 Ιωάννη 4:8:  «Ο Θεός είναι αγάπη».  Πώς θα μπορούσε να κάνει κάτι τέτοιο ένας Θεός αγάπης;

Γι’ αυτό, η πίστη του είχε κλονιστεί.

Σύντομα θα έρθει άλλο ένα φορτίο.

Είμαι σίγουρος ότι θα χωρέσει στις αποθήκες μας.

Πίστευε ότι θα μπορούσε να ευεργετήσει τους άλλους  με τις επιχειρήσεις του και με φιλανθρωπίες.

Οργάνωσες πολύ ωραία τα αποθέματά μας.

Ήταν μεγάλη βοήθεια για εμένα.

Ευχαριστώ, γιε μου.

Παρακαλώ, πατέρα.

Προτού μπει στην εφηβεία, έγινε συνέταιρος του πατέρα του  σε μια αναπτυσσόμενη αλυσίδα καταστημάτων ένδυσης.

Ο Κάρολος Ρώσσελ επέκτεινε την επιχείρηση,  και τελικά διηύθυνε αρκετά καταστήματα.

Θέλετε κάτι άλλο, κυρία μου;

Όχι, ευχαριστώ.

Ορίστε τα ρέστα σας.

Ευχαριστούμε για την προτίμησή σας.

Στην ηλικία των 25 ετών,  είχε περιουσία άνω των τριακοσίων χιλιάδων δολαρίων,  που ισοδυναμεί με εφτά εκατομμύρια δολάρια σήμερα.

Παρ’ όλα αυτά, η αναζήτησή του για την αλήθεια συνεχιζόταν.

Το 1869,  συνέβη κάτι που θα βοηθούσε να εδραιωθεί ξανά η πίστη του.

Τυχαία, θα έλεγε κανείς,  μπήκα κάποιο βράδυ σε μια σκονισμένη, μουντή αίθουσα ...  για να δω αν οι ελάχιστοι άνθρωποι που συγκεντρώνονταν εκεί  είχαν να προσφέρουν τίποτα πιο λογικό από τα δόγματα των μεγάλων εκκλησιών.

Ας προσέξουμε τα λόγια που είπε ο Κύριος και Σωτήρας μας,  ο ίδιος ο Ιησούς,  προς τους αποστόλους στο ευαγγέλιο του Λουκά,  κεφάλαιο 24 και εδάφιο 44:  Εκεί άκουσα πρώτη φορά κάτι από τις απόψειςτων Αντβεντιστών της Δεύτερης Έλευσης,  από τον κήρυκα κ. Τζόνας Γουέντελ.  «Είπε δε προς αυτούς·

Ούτοι είναι οι λόγοι,  τους οποίους ελάλησα προς υμάς ότε ήμην έτι μεθ’ υμών,  ότι πρέπει να πληρωθώσι πάντα τα γεγραμμένα  εν τω νόμω του Μωυσέως και  προφήταις και ψαλμοίς περί εμού.

Τότε διήνοιξεν αυτών τον νουν, διά να καταλάβωσι τας γραφάς».

Μολονότι η Γραφική του εξήγηση δεν ήταν απόλυτα σαφής,  ... αποδείχτηκε αρκετή, με τη βοήθεια του Θεού,  για να επανεδραιωθεί η κλονισμένη πίστη μου  στη θεοπνευστία της Αγίας Γραφής.

Θυμηθείτε, τώρα, ότι ο Ρώσσελ δεν είναι άθεος,  απλώς είναι απογοητευμένος.

Δεν πιστεύει ότι η αλήθεια μπορεί να βρεθεί οπουδήποτε.

Και εκείνη η ομιλία ενός Αντβεντιστή της Δεύτερης Έλευσης  ήταν αρκετή για να τον κάνει να βγάλει από το ράφι τη φθαρμένη του Γραφή  και να ξαναρχίσει την έρευνα.

Όπως ήδη έχουμε δει,  η λέξη «Τριάδα» δεν εμφανίζεται πουθενά στη Γραφή.

Ίσως πρέπει να εξετάσουμε τις Γραφές. ...

Όλα τα εδάφια όπου ο Πατέρας και ο Γιος ...

Οι Γραφές πρέπει να διέπονται από συνέπεια.  Φλεγόμενοι από ενθουσιασμό,  ο Κάρολος, ο πατέρας του ο Τζόζεφ  και μερικοί γνωστοί τους από το Πίτσμπουργκ και το Αλεγκένι  σχημάτισαν μια τάξη για μελέτη της Γραφής.

Έπαιρναν ένα θέμα.

Άνοιγαν ένα ταμείο της Γραφής.

Έβρισκαν και διάβαζαν κάθε εδάφιο  που είχε σχέση με αυτό το θέμα.

Έπειτα κατέγραφαν τα συμπεράσματά τους.

Και στη συνέχεια έλεγαν: “Ωραία.

Αυτό διδάσκει η Γραφή.

Αυτό θα πιστεύουμε και εμείς”.

Και ο Λόγος του Θεού είναι ξεκάθαρος.

Έπειτα από πέντε χρόνια μελέτης,  η Γραφική κατανόηση αυτών των ανθρώπων άλλαξε αξιοσημείωτα.

Η επιστροφή του Χριστού θα σημάνει μεγάλες ευλογίες  για την υπάκουη ανθρωπότητα ...

Ο Κύριος θα ευνοήσει τους ακολούθους του.  ... όχι το τέλος της όμορφης γης μας.

Με τη Γραφική τους μελέτη έβγαλαν σημαντικά συμπεράσματα  που αντέκρουαν τις επικρατούσεςθρησκευτικές απόψεις των ημερών τους.  Λόγου χάρη,  ενώ οι πιο πολλές θρησκείες  δίδασκαν ότι ο άνθρωπος έχει ψυχή,  ο Ρώσσελ και οι σύντροφοί του  συμπέραναν ότι ο άνθρωπος είναι ψυχή  και ότι η ψυχή μπορεί να πεθάνει.

Και ενώ οι εκκλησίες του Χριστιανικού κόσμου διδάσκουν  ότι ο Πατέρας, ο Γιος και το Άγιο Πνεύμα είναι ένα πρόσωπο,  αυτοί οι σπουδαστές υποστήριζαν  ότι ο Ιεχωβά είναι ο ένας και μοναδικός Θεός, όχι Τριάδα.

Επίσης, ενώ μερικές εκκλησίες δίδασκαν ότι ο Χριστός θα επέστρεφε με σάρκα  και ότι η γη επρόκειτο να καταστραφεί,  αυτή η μικρή ομάδα κατανόησε ότι ο Χριστός θα επέστρεφε αόρατα  —ως πνεύμα—για να ευλογήσει την υπάκουη ανθρωπότητα.

Δεν επρόκειτο, λοιπόν, για φιλοσοφικές συζητήσεις του τύπου  “μήπως αυτό” ή “μήπως εκείνο”,  αλλά ήταν προσηλωμένοι στην αναζήτηση της αλήθειας.

Το γεγονός δε ότι αποφάσισαν να καταγράφουν  εκείνα τα συμπεράσματα  δείχνει την πεποίθησή τους ότι η αλήθεια υπάρχει  και μπορεί να βρεθεί.

Βλέπουμε το φως  μόνο όταν έρχεται ο καιρός του Ιεχωβά να το αποκαλύψει.

Αυτός, λοιπόν, ήταν ο καιρός του Ιεχωβά  για να αρχίσει να βγάζει το λαό του από το σκοτάδι  και να τον οδηγεί στο θαυμαστό φως.  


Πέμπτη 18 Ιουλίου 2024

Μπορείτε να Κάνετε Πιο Ελαφρύ το Φορτίο Κάποιου;

 

7. Μπορείτε να Κάνετε Πιο Ελαφρύ το Φορτίο Κάποιου;

(15 λεπτά) Συζήτηση.

Κανείς από τους υπηρέτες του Θεού δεν χρειάζεται να αντιμετωπίζει τις προκλήσεις της ζωής μόνος του. (2Χρ 20:15· Ψλ 127:1) Έχουμε τον Ιεχωβά Βοηθό μας. (Ησ 41:10) Ποιοι είναι μερικοί τρόποι με τους οποίους μας βοηθάει ο Ιεχωβά; Μας καθοδηγεί μέσω του Λόγου του και της οργάνωσής του. (Ησ 48:17) Μας παρέχει το ισχυρό άγιο πνεύμα του. (Λου 11:13) Επίσης, υποκινεί τους αδελφούς μας να μας ενισχύουν και να μας βοηθούν με πρακτικούς τρόπους. (2Κο 7:6) Αυτό σημαίνει ότι ο Ιεχωβά μπορεί να χρησιμοποιήσει οποιονδήποτε από εμάς για να κάνει πιο ελαφρύ το φορτίο κάποιου συγχριστιανού μας.

Μια σκηνή από το βίντεο «Στην Εκκλησία, να Εκδηλώνετε Αγάπη που Δεν Χάνεται​—Στους Ηλικιωμένους». Η αδελφή Παουλίνα Σάντις Γκόμες είναι χαμογελαστή έξω από το σπίτι της.

Βάλτε να παίξει το ΒΙΝΤΕΟ Στην Εκκλησία, να Εκδηλώνετε Αγάπη που Δεν Χάνεται​—Στους Ηλικιωμένους. Μετά ρωτήστε:

  • Πώς θα μπορούσατε να κάνετε πιο ελαφρύ το φορτίο κάποιου ηλικιωμένου Χριστιανού;

    Μέχρι πριν από λίγο καιρό   μπορούσα να είμαι όλη μέρα στο έργο και να μιλάω για τον Ιεχωβά.

    Να γιατί λυπήθηκα τόσο πολύ όταν αρρώστησα   επειδή είχα μάθει να είμαι συνέχεια έξω στο έργο.

    Νιώθω ότι δεν έχω τη δύναμη να κάνω όσα έκανα κάποτε.

    Αλλά ο Ιεχωβά είναι υπέροχος.

    Βάζει στην καρδιά των υπηρετών του   την επιθυμία να με επισκέπτονται και να με βοηθούν.

    Μου καθαρίζουν το σπίτι.

    Μου κάνουν ακόμα και μπουγάδα και μου μαγειρεύουν.

    Χαίρομαι πολύ όταν έρχονται   και τους λέω: «Καλώς τους!

    Έφερα καφεδάκι».

    Μου φέρνουν τορτίγιες και φρούτα   και μου λένε: «Αυτά είναι για σένα».

    Ετοίμασαν φαγητό, το έφεραν και φάγαμε παρέα.  Το καταχάρηκα. Ένιωσα τόσο ασφαλής   σαν να είχα γύρω μου τα παιδιά μου.

    Οι αδελφές με βοηθούν πάρα πολύ.

    Κανά δυο μέρες πριν από τη συνάθροιση   γράφουν τις απαντήσεις μου με μεγάλα γράμματα.

    Και μετά κάνω πρόβες κάμποσες φορές.  Με αυτόν τον τρόπο, μπορώ να απαντάω στη συνάθροιση.

    Όταν όμως φεύγουν οι αδελφοί, στενοχωριέμαι.

    Μακάρι να ήταν συνέχεια μαζί μου.

    Αλλά μετά θυμάμαι ότι ο Ιεχωβά είναι πάντα δίπλα μου.  Μέχρι πριν από λίγο καιρό, η υγεία μου ήταν καλύτερη.  Μπορούσα να βγαίνω στο έργο.

    Αλλά οι αδελφοί και οι αδελφές βρήκαν μια λύση.

    Συμμετέχω στη δημόσια μαρτυρία με τα σταντ.

    Βλέπω συνεχώς την υποστήριξη και την προστασία του Ιεχωβά.  Αυτό με συγκινεί βαθιά.  

Μια σκηνή από το βίντεο «Στην Εκκλησία, να Εκδηλώνετε Αγάπη που Δεν Χάνεται​—Στους Ολοχρόνιους Διακόνους». Ο Τζόζεφ και η Ανίτα Ντεβίτο συνεργάζονται στη διακονία.

Βάλτε να παίξει το ΒΙΝΤΕΟ Στην Εκκλησία, να Εκδηλώνετε Αγάπη που Δεν Χάνεται​—Στους Ολοχρόνιους Διακόνους. Μετά ρωτήστε:

  • Πώς θα μπορούσατε να κάνετε πιο ελαφρύ το φορτίο ενός ολοχρόνιου διακόνου;

     

    Η Ανίτα και εγώ ήρθαμε στην Ονδούρα ως ιεραπόστολοι   όταν ήμασταν και οι δύο άγαμοι.  Η Ανίτα ήρθε έναν χρόνο πριν από εμένα.

    Αποφοίτησα από τη Γαλαάδ το 1974.

    Ήμουν κατενθουσιασμένη!

    Αλλά στη διάρκεια της πτήσης για την Ονδούρα   με κυρίευσε ένα αίσθημα μοναξιάς και ανησυχίας.

    Καθόμουν εκεί ολομόναχη και σκεφτόμουν  

    “Και αν έχουν ξεχάσει ότι έρχομαι;

    Αν δεν με περιμένει κανένας;

    Αν δεν έχουν καν ειδοποιηθεί;”

    Λίγο καιρό αφότου έφτασα στον διορισμό μου   μια νύχτα το κρεβάτι μου άρχισε ξαφνικά να τρέμει   και σκέφτηκα: “Τι στο καλό συμβαίνει;”

    Δεν είχα ιδέα εφόσον ποτέ μου δεν είχα ξαναζήσει σεισμό.

    Τότε άκουσα μια φωνή   «Τζόζεφ! Κατέβα γρήγορα!»  Κατέβηκα λοιπόν, και είδα τους αγαπητούς μου φίλους   τον Ραμόν και τη Μέλοντι   που είχαν έρθει για να δουν αν είμαι καλά.

    Χάρηκα πάρα πολύ που τους είδα   και τους έσφιξα στην αγκαλιά μου.

    Η φιλοξενία, η φιλία και η αγάπη που μου έδειξαν   με συγκίνησαν αφάνταστα.  Όταν βγήκα από το αεροπλάνο, είδα κάποιους ανθρώπους μαζεμένους   και κατάλαβα: «Είναι οι αδελφοί μου!  Δεν είμαι μόνη μου. Αυτή είναι η καινούρια μου οικογένεια.

    Με περιμένουν».

    Έχουν περάσει 40 χρόνια από τότε που ήρθαμε στην Ονδούρα.

    Η Ανίτα και εγώ αντιλαμβανόμαστε ότι η αγάπη, η φιλοξενία   και η φιλία των αδελφών έχουν παραμείνει αναλλοίωτες.  Το εκτιμούμε πάρα πάρα πολύ.  

Μια σκηνή από το βίντεο «Στην Εκκλησία, να Εκδηλώνετε Αγάπη που Δεν Χάνεται​—Στους Ξένους Κατοίκους». Ο Μπιλ και η Μάγκι Ζενγκ χαμογελούν στη διάρκεια της Γραφικής τους μελέτης.

Βάλτε να παίξει το ΒΙΝΤΕΟ Στην Εκκλησία, να Εκδηλώνετε Αγάπη που Δεν Χάνεται​—Στους Ξένους Κατοίκους. Μετά ρωτήστε:

  • Πώς θα μπορούσατε να κάνετε πιο ελαφρύ το φορτίο όσων περνούν μια δύσκολη δοκιμασία;

     

    Μετανάστευσα εδώ για να έχω περισσότερα χρήματα και ελευθερία   αλλά η ζωή μου ήταν μόνο δουλειά και ύπνος.  Κάποιες φορές σκεφτόμουν: “Δεν ήρθα για αυτό εδώ.

    Δεν είναι αυτή η ζωή που ήθελα”.

    Αλλά τι να έκανα;

    Η ζωή που ζούσα δεν μου έφερνε πραγματική ευτυχία.

    Η κουνιάδα μου άρχισε να με παίρνει μαζί της στις συναθροίσεις.  Οι αδελφοί και οι αδελφές εκεί με έκαναν να νιώθω πολύ ευπρόσδεκτη.

    Η γυναίκα μου άρχισε πρώτη να μελετάει τη Γραφή   και με τον καιρό γινόταν όλο και πιο ευτυχισμένη.

    Αυτό με υποκίνησε να αρχίσω και εγώ   να μελετάω τη Γραφή με την αδελφή που της έκανε μελέτη.  Αν και έμενε πολύ μακριά, ερχόταν πάντοτε στην ώρα της.

    Ήταν σαν μητέρα για εμάς και μας φρόντιζε σαν παιδιά της.

    Κάναμε τεράστια πρόοδο στη μελέτη μας.

    Αλλά δεν φανταζόμασταν την τεράστια δοκιμασία που μας περίμενε.

    Όταν γεννήθηκε η μικρότερη κόρη μου   ο γιατρός μάς είπε ότι έπασχε από συγγενή καρδιοπάθεια.

    Έπρεπε να χειρουργηθεί αμέσως.

    Σε εκείνη τη δύσκολη περίοδο   οι αδελφοί ήταν διαρκώς στο πλευρό μας   μας στήριζαν, μας βοήθησαν να βρούμε γιατρό   και μας έκαναν τον διερμηνέα.

    Και όλα αυτά ενώ δεν είχαμε βαφτιστεί ακόμα.

    Τη μέρα της εγχείρησης   ένας πρεσβύτερος και η γυναίκα του ήρθαν να μας πάρουν και να μας πάνε στο νοσοκομείο.

    Έμειναν μαζί μας μέχρι που τελείωσε η εγχείρηση.

    Ένα ζευγάρι ήρθε στο νοσοκομείο και μας έφερε φαγητό.

    Μια αδελφή προσφέρθηκε να κρατήσει τη μεγαλύτερη κόρη μου.

    Νιώθαμε πραγματικά ότι οι αδελφοί μάς αγαπούσαν πολύ.

    Ήμασταν σαν οικογένεια.

    Η γυναίκα μου, εγώ και οι κόρες μας   είμαστε πολύ ευτυχισμένοι που λατρεύουμε τον Ιεχωβά.

    Κατάλαβα ότι οι αδελφοί και οι αδελφές   μιμούνταν τον Ιεχωβά καθώς μου έδειχναν αγάπη.  Αυτό με βοήθησε πολύ να διακρίνω ότι όντως αυτή είναι η οργάνωσή του.  Αυτή είναι η ζωή που αναζητούσαμε.  


Καθημερινή Εξέταση των Γραφών Πέμπτη 18 Ιουλίου 2024

 Πέμπτη 18 Ιουλίου

Αυτή είναι η εντολή μου, να αγαπάτε ο ένας τον άλλον όπως εγώ σας έχω αγαπήσει.​—Ιωάν. 15:12.

Η αγάπη είναι η βάση της εμπιστοσύνης. Ο Ιησούς είπε ότι οι δύο μεγαλύτερες εντολές είναι να αγαπάμε τον Ιεχωβά και να αγαπάμε τον πλησίον μας. (Ματθ. 22:37-39) Η αγάπη μας για τον Ιεχωβά μάς ωθεί να μιμούμαστε το τέλειο παράδειγμα αξιοπιστίας που θέτει εκείνος. Λόγου χάρη, η αγάπη μας για τους αδελφούς και τις αδελφές μας μάς υποκινεί να κρατάμε εμπιστευτικά τα προσωπικά τους ζητήματα. Ποτέ δεν πρέπει να αποκαλύψουμε κάτι που θα τους προξενούσε βλάβη, ντροπή ή πόνο. Επιπλέον, η ταπεινοφροσύνη μάς βοηθάει να είμαστε αξιόπιστοι. Ο ταπεινός Χριστιανός δεν προσπαθεί να εντυπωσιάσει τους άλλους όντας ο πρώτος που θα αποκαλύψει ένα ζήτημα. (Φιλιπ. 2:3) Δεν παριστάνει τον σπουδαίο αφήνοντας να εννοηθεί ότι γνωρίζει πληροφορίες τις οποίες δεν μπορεί να αποκαλύψει. Επίσης, η ταπεινοφροσύνη μάς εμποδίζει να διαδίδουμε εικασίες για ζητήματα που δεν αναφέρονται στη Γραφή ή στις Βιβλικές μας εκδόσεις. w22.09 σ. 12 ¶12, 13

https://drive.google.com/file/d/1puj6Nte8JzFz-JhE6lzD37PwI3PN71ye/view?usp=sharing

Τετάρτη 17 Ιουλίου 2024

Καθημερινή Εξέταση των Γραφών Τετάρτη 17 Ιουλίου 2024

 Τετάρτη 17 Ιουλίου

Μην αρνείσαι να κάνεις το καλό σε εκείνους που πρέπει αν έχεις τη δυνατότητα να τους βοηθήσεις.​—Παρ. 3:27.

Το ξέρατε ότι μπορεί να σας χρησιμοποιήσει ο Ιεχωβά για να απαντήσει στην ένθερμη προσευχή κάποιου; Αυτό αληθεύει είτε είστε πρεσβύτερος είτε διακονικός υπηρέτης είτε σκαπανέας είτε ευαγγελιζόμενος. Αληθεύει είτε είστε νέος είτε ηλικιωμένος, είτε είστε αδελφός είτε αδελφή. Όταν κάποιος που αγαπάει τον Ιεχωβά κραυγάζει σε εκείνον για βοήθεια, ο Θεός μας συχνά χρησιμοποιεί τους πρεσβυτέρους και άλλους πιστούς υπηρέτες ως «πηγή μεγάλης παρηγοριάς» για εκείνο το άτομο. (Κολ. 4:11) Τι υπέροχο προνόμιο είναι να υπηρετούμε τον Ιεχωβά και τους αδελφούς μας με αυτόν τον τρόπο! Ίσως είμαστε σε θέση να το κάνουμε αυτό όταν ξεσπάει μια ασθένεια, μια καταστροφή ή διωγμός. Ίσως θέλουμε να βοηθήσουμε τους άλλους, αλλά αυτό μπορεί να είναι δύσκολο αν κάποια μέλη της δικής μας οικογένειας είναι άρρωστα. Παρ’ όλα αυτά, θέλουμε να βοηθάμε τους αδελφούς μας, και ο Ιεχωβά χαίρεται όταν κάνουμε ό,τι μπορούμε για αυτούς.​—Παρ. 19:17. w22.12 σ. 22 ¶1, 2

https://drive.google.com/file/d/1VQtOvziydN-Z7KMX7r6fWMkooTLsHdNu/view?usp=sharing

Τρίτη 16 Ιουλίου 2024

Καθημερινή Εξέταση των Γραφών Τρίτη 16 Ιουλίου 2024

 Τρίτη 16 Ιουλίου

Μην κρίνετε για να μην κριθείτε.​—Ματθ. 7:1.

Ενώ προσπαθούμε σκληρά να ζούμε σύμφωνα με τους δίκαιους κανόνες του Ιεχωβά, δεν πρέπει να κρίνουμε τους άλλους ούτε να αυτοδικαιωνόμαστε. Θυμόμαστε ότι ο Ιεχωβά είναι «ο Κριτής όλης της γης». (Γέν. 18:25) Ο Ιεχωβά δεν έχει εμπιστευτεί αυτή την κρίση σε εμάς. Σκεφτείτε το παράδειγμα του δίκαιου Ιωσήφ. Εκείνος δεν έκρινε τους άλλους, ούτε καν αυτούς που του φέρθηκαν άσχημα. Οι ίδιοι του οι αδελφοί τού επιτέθηκαν, τον πούλησαν ως δούλο και έπεισαν τον πατέρα τους ότι είχε πεθάνει. Χρόνια αργότερα, ο Ιωσήφ ξανάσμιξε με την οικογένειά του. Τότε ήταν πλέον ισχυρός κυβερνήτης, και θα μπορούσε να κρίνει τους αδελφούς του σκληρά και να τους εκδικηθεί. Οι αδελφοί του φοβούνταν μήπως κάνει ακριβώς αυτό, παρότι εκείνοι είχαν μετανιώσει ειλικρινά για ό,τι του είχαν κάνει. Αλλά ο Ιωσήφ τούς διαβεβαίωσε: «Μη φοβάστε. Μήπως είμαι εγώ στη θέση του Θεού;» (Γέν. 37:18-20, 27, 28, 31-35· 50:15-21) Ο Ιωσήφ άφησε ταπεινά την κρίση στον Ιεχωβά. w22.08 σ. 30, 31 ¶18, 19

https://drive.google.com/file/d/1z6qYr6DWSR0qhV8meI6zUtNIvbN0oGuo/view?usp=sharing

Δευτέρα 15 Ιουλίου 2024

Καθημερινή Εξέταση των Γραφών Δευτέρα 15 Ιουλίου 2024

 Δευτέρα 15 Ιουλίου

[Προσπαθήστε] να διατηρείτε την ενότητα του πνεύματος με τον ενωτικό δεσμό της ειρήνης.​—Εφεσ. 4:3.

Όταν μιλάμε ανοιχτά για τις καλές ιδιότητες που έχουν οι αδελφοί και οι αδελφές μας, τους δίνουμε επιπρόσθετους λόγους να δένονται μεταξύ τους, πράγμα που εποικοδομεί την εκκλησία με αγάπη. Κατά καιρούς, ακόμα και ώριμοι Χριστιανοί μπορεί να διαφωνούν μεταξύ τους ή και να λογομαχούν. Αυτό συνέβη στον απόστολο Παύλο και στον στενό του φίλο τον Βαρνάβα. Οι δυο τους διαφώνησαν έντονα για το αν θα έπαιρναν μαζί τους τον Μάρκο στην επόμενη ιεραποστολική περιοδεία τους. Συνέβη «ένα έντονο ξέσπασμα θυμού» μεταξύ τους, και τράβηξαν χωριστούς δρόμους. (Πράξ. 15:37-39) Αλλά ο Παύλος, ο Βαρνάβας και ο Μάρκος αποκατέστησαν τις σχέσεις τους. Αργότερα, ο Παύλος εκφράστηκε με καλά λόγια για τον Βαρνάβα και τον Μάρκο. (1 Κορ. 9:6· Κολ. 4:10) Και εμείς πρέπει να λύνουμε οποιεσδήποτε διαφορές ίσως έχουμε με άλλους στην εκκλησία, και έπειτα να συνεχίζουμε να εστιάζουμε στις καλές τους ιδιότητες. Με αυτόν τον τρόπο, θα προάγουμε την ειρήνη και την ενότητα. w22.08 σ. 23 ¶10, 11

https://drive.google.com/file/d/11a_v7QxMdBoUOuUTlnBJglIsoTF4O9_O/view?usp=sharing

Κυριακή 14 Ιουλίου 2024

Καθημερινή Εξέταση των Γραφών Κυριακή 14 Ιουλίου 2024

Κυριακή 14 Ιουλίου

Πρέπει να μπούμε στη Βασιλεία του Θεού διαμέσου πολλών θλίψεων.​—Πράξ. 14:22.

Ο Ιεχωβά αναμένει να αφιερώνουμε τακτικά χρόνο για να μελετάμε τη Γραφή και να σκεφτόμαστε βαθιά τα όσα διαβάζουμε. Όταν εφαρμόζουμε όσα μαθαίνουμε, η πίστη μας γίνεται ισχυρότερη, και πλησιάζουμε περισσότερο τον ουράνιο Πατέρα μας. Ως αποτέλεσμα, ενισχυόμαστε ώστε να υπομένουμε δοκιμασίες. Ο Ιεχωβά δίνει επίσης το άγιο πνεύμα του σε όσους στηρίζονται στον Λόγο του. Αυτό το πνεύμα μπορεί να μας δώσει τη «δύναμη που ξεπερνάει το φυσιολογικό» ώστε να υπομείνουμε οποιαδήποτε δοκιμασία. (2 Κορ. 4:7-10) Με την υποστήριξη του Ιεχωβά, «ο πιστός και φρόνιμος δούλος» παράγει σε αφθονία άρθρα, βίντεο και μουσική που μας βοηθούν να οικοδομούμε ισχυρή πίστη και να μένουμε άγρυπνοι πνευματικά. (Ματθ. 24:45) Ο Ιεχωβά έχει εκπαιδεύσει τους υπηρέτες του να αγαπούν και να παρηγορούν ο ένας τον άλλον σε καιρούς στενοχώριας. (2 Κορ. 1:3, 4· 1 Θεσ. 4:9) Οι αδελφοί και οι αδελφές μας είναι πρόθυμοι να μας βοηθούν να παραμένουμε πιστοί όταν αντιμετωπίζουμε δυσκολίες. w22.08 σ. 12 ¶12-14

https://drive.google.com/file/d/1_l_KLh_8cIyovXoulT883z-sXnpsvIhN/view?usp=sharing

Σάββατο 13 Ιουλίου 2024

Σεθ Χάιατ: Ταπεινοφροσύνη και Αυτάρκεια (Φιλιπ. 1:10)

 

 

https://www.jw.org/finder?locale=el&lank=pub-jwbvod24_28_VIDEO&docid=1011214&applanguage=G

Ο απόστολος Παύλος  έγραψε την επιστολή προς τους Φιλιππησίους  γύρω στο 60 με 61 Κ.Χ.

Τι τον υποκίνησε να τη γράψει;

Ένα δώρο.

Ένα δώρο που έστειλε η εκκλησία στον Παύλο  ο οποίος ήταν στη Ρώμη,  και το μετέφερε ο Επαφρόδιτος.

Καθώς διαβάζουμε αυτή την επιστολή,  βλέπουμε ότι χαρακτηρίζεται από έπαινο  και πολλές εκφράσεις εκτίμησης  για το γενναιόδωρο και αυτοθυσιαστικό πνεύμα  της εκκλησίας στους Φιλίππους.

Τα λόγια του σημερινού εδαφίου  στην πραγματικότητα αποτελούν μέρος μια προσευχής  που έκανε ο Παύλος για τους Φιλιππησίους.

Ας τα διαβάσουμε μαζί.

Επιστολή Προς τους Φιλιππησίους, κεφάλαιο 1.

Ας βρούμε το εδάφιο.

Φιλιππησίους, κεφάλαιο 1  —προσέξτε τι λέει ο Παύλος στο εδάφιο 9:  «Για αυτό το πράγμα προσεύχομαι».

Και έπειτα η προσευχή αποτελείται βασικά από τρία στοιχεία.  Το δεύτερο αναφέρεται στο εδάφιο 10:  «Να βεβαιώνεστε για τα πιο σπουδαία πράγματα».

Πράγματα, όχι πράγμα.

Γιατί;  «Ώστε να είστε αψεγάδιαστοι  και να μην κάνετε άλλους να προσκόπτουν  μέχρι την ημέρα του Χριστού».

Είναι θαυμάσια προσευχή.

Αλλά  ένα εύλογο ερώτημα θα ήταν:

Ποια είναι τα πιο σπουδαία πράγματα;

Είναι γεγονός ότι οι προτεραιότητές μας  μπορεί να καθορίζονται από τις περιστάσεις μας.

Και για τον λαό του Ιεχωβά σε όλη τη γη  οι περιστάσεις διαφέρουν κατά πολύ.

Αλλά υπάρχουν κάποιες προτεραιότητες  που είναι κοινές για τον λαό του Ιεχωβά  ανεξάρτητα από το πού ζούμε,  είτε στη μία είτε στην άλλη άκρη της γης  ή κάπου ενδιάμεσα.

Υπάρχουν πράγματα που είναι κοινά για όλους μας.

Σκέφτεστε κάποια;

Ο αγιασμός του ονόματος του Ιεχωβά,  η επεξεργασία του σκοπού του,  η ενότητα της εκκλησίας  —αυτά είναι σπουδαία πράγματα για όλους μας.  Στην επιστολή του,  πώς βοήθησε ο απόστολος Παύλος  τους αδελφούς και τις αδελφές στους Φιλίππους,  και πώς βοηθάει όλους εμάς  να καθορίσουμε ποια είναι τα πιο σπουδαία πράγματα;

Για λίγα λεπτά,  θα εξετάσουμε δύο ιδιότητες που σχετίζονται μεταξύ τους  και αναφέρει ο Παύλος σε αυτήν την επιστολή.

Με αυτόν τον τρόπο, θα δούμε  ότι αυτές σίγουρα ανήκουν στα πιο σπουδαία πράγματα  για όλους μας.

Η πρώτη αναφέρεται στην Επιστολή Προς τους Φιλιππησίους,  κεφάλαιο 2.

Ας το δούμε μαζί  —Φιλιππησίους 2:3.  Ο Παύλος λέει:  «Μην κάνετε τίποτα από φιλόνικη διάθεση  ή από εγωισμό,  αλλά με ταπεινοφροσύνη  να θεωρείτε τους άλλους ανώτερους από εσάς».

Ταπεινοφροσύνη  —ωραία ιδιότητα.

Γιατί να ανήκει στα «πιο σπουδαία πράγματα»;

Επειδή η ταπεινοφροσύνη  είναι βασικό συστατικό της ενότητας και της ειρήνης.

Και η ενότητα της εκκλησίας είναι σπουδαία για όλους μας.

Τι ακριβώς όμως είναι η ταπεινοφροσύνη;

Αν αναλύσουμε αυτή τη λέξη,  σημαίνει «ταπεινότητα φρονήματος».

Άρα η ταπεινοφροσύνη είναι μια διανοητική κατάσταση.  Αφορά το πώς βλέπουμε τον εαυτό μας  σε σχέση με τους άλλους.

Πώς θεωρούσε ο Ιησούς τον εαυτό του  σε σχέση με τους άλλους;  Ο ίδιος είπε:

“Ήρθα, όχι για να με υπηρετήσουν,  αλλά για να υπηρετήσω”.

Και αυτή πρέπει να είναι και η δική μας  διανοητική στάση, σωστά;

Εδώ στο Μπέθελ,  βλέπουμε τον εαυτό μας ως μέρος μιας οικογένειας  που συνεργάζεται ώμο προς ώμο.

Στην εκκλησία,  βλέπουμε τον εαυτό μας ως μέρος της εκκλησίας  που εργάζεται ώμο προς ώμο.

Αν είμαστε πρεσβύτεροι,  πώς βλέπουμε τον εαυτό μας;

Με ταπεινοφροσύνη.

Αναγνωρίζουμε ότι είμαστε  ένα πολύ μικρό μέρος μια Βιβλικής διευθέτησης.

Και μέσα στη μέρα,  παρουσιάζονται πολλές ευκαιρίες  για να εκδηλώσουμε ταπεινοφροσύνη.

Παραδείγματος χάρη,  όλοι είμαστε απόγονοι του Αδάμ.

Όλοι κάνουμε λάθη.

Αλήθεια, χρειάζεται ταπεινοφροσύνη  για να αναγνωρίσουμε ένα λάθος;

Ναι.

Κάνοντάς το αυτό, συμβάλλουμε στην ειρήνη και στην ενότητα;

Αναμφίβολα.

Ένα συγνώμη  —χρειάζεται ταπεινοφροσύνη για να ζητήσουμε συγνώμη,  ειδικά αν θεωρούμε ότι η άλλη πλευρά φταίει περισσότερο  ή τουλάχιστον φταίει εξίσου  για την τεταμένη ατμόσφαιρα;

Ναι, αλλά για χάρη της ειρήνης,  ίσως αποφασίσουμε  ότι μια ταπεινή προσέγγιση είναι η καλύτερη.  Ασφαλώς, εκδηλώνουμε ταπεινοφροσύνη  και με πολλούς άλλους τρόπους στη διάρκεια της ημέρας.

Με αυτόν τον τρόπο,  προωθούμε την ειρήνη,  προωθούμε την ενότητα  και δείχνουμε ότι “βεβαιωνόμαστε  για τα πιο σπουδαία πράγματα”.

Μια ιδιότητα που συνδέεται στενά με την ταπεινοφροσύνη  αναφέρεται από τον Παύλο  στο τέταρτο κεφάλαιο της επιστολής του.

Ας δούμε μαζί το εδάφιο Φιλιππησίους 4:11.  Εκεί λέει:  «Δεν το λέω αυτό επειδή βρίσκομαι σε ανάγκη,  γιατί έχω μάθει να είμαι αυτάρκης  ανεξάρτητα από τις περιστάσεις μου».  Άρα, ο Παύλος είχε μάθει το μυστικό  για το πώς να είναι αυτάρκης.

Τι σημαίνει αυτό;  Αν δούμε την υποσημείωση, λέει:  «Ή αλλιώς “ικανοποιημένος”».

Ο Παύλος  έμαθε πώς να είναι ικανοποιημένος με αυτά που είχε.

Τα συμφραζόμενα  δείχνουν ότι αναφερόταν συγκεκριμένα  στις υλικές προμήθειες.

Αλλά υπήρχαν και άλλοι λόγοι  που καθιστούσαν σπουδαία την αυτάρκεια.

Ποιες ήταν οι περιστάσεις του Παύλου  όταν έγραψε στους Φιλιππησίους;  Ο ίδιος λέει:  «Έχω μάθει να είμαι ικανοποιημένος  ανεξάρτητα από τις περιστάσεις μου».

Ποιες ήταν οι περιστάσεις του Παύλου;

Θυμόμαστε;

Ήταν φυλακισμένος στη Ρώμη.

Στις Πράξεις, κεφάλαιο 28, διαβάζουμε  ότι έμενε σε «νοικιασμένο σπίτι».

Ξέρουμε ότι μπορούσε να συμμετέχει στη διακονία σε περιορισμένο μόνο βαθμό.

Μπορούσε να γράφει επιστολές σε φίλους και σε εκκλησίες.

Δεν ακούγεται και τόσο άσχημο.

Αλλά στην επιστολή του προς τους Φιλιππησίους,  ο Παύλος μιλάει για «δεσμά φυλάκισης».

Στην επιστολή του προς τους Εφεσίους  που γράφτηκε την ίδια περίοδο,  μιλάει για “αλυσίδες”.

Προφανώς, ο Παύλος ήταν αλυσοδεμένος  με έναν Ρωμαίο φρουρό.

Οι κινήσεις του ήταν περιορισμένες  —δύσκολη κατάσταση.

Θα μπορούσε να σκέφτεται αρνητικά.  Θα μπορούσε να σκεφτεί:

“Μα, δεν εκπληρώνω τον ρόλο μου,  τον διορισμό μου ως απόστολος των εθνών”.

Αντίθετα, εστίαζε σε αυτά που του επέτρεπε να κάνει ο Ιεχωβά  και, εν τω μεταξύ,  συνέβαλλε στην επεξεργασία του σκοπού του Ιεχωβά.

Αυτό είναι ένα καλό μάθημα για όλους μας.  Πριν από χρόνια,  όταν ήμασταν νιόπαντροι με την Άμπι,  κάναμε σκαπανικό σε μια αγροτική περιοχή.  Ήταν δύσκολα,  και μείναμε εκεί αρκετά χρόνια.

Κάποια περίοδο, νιώθαμε ανησυχία  και δεν νιώθαμε ικανοποιημένοι.

Υπήρχαν αρκετοί λόγοι.

Κάποιοι σκαπανείς μάς παρότρυναν καλοπροαίρετα  να μετακομίσουμε.

Έλεγαν: «Πηγαίνετε σε κάποια πόλη,  θα μάθετε περισσότερα από ό,τι εδώ».

Αλλά ένας ηλικιωμένος αδελφός  μάς έδωσε θαυμάσιες συμβουλές  και μας πρότρεψε να μάθουμε το μυστικό της αυτάρκειας.

Μπορεί και να μας έσωσε τη ζωή από πνευματική άποψη.

Μάθαμε πολλά σε εκείνον τον διορισμό  και, μέχρι σήμερα,  αντλούμε διδάγματα από όσα μας δίδαξε ο Ιεχωβά τότε.

Όλοι μας  μπορούμε να μάθουμε να είμαστε αυτάρκεις  και να καλλιεργούμε ταπεινοφροσύνη.

Αν το κάνουμε αυτό,  μπορούμε να είμαστε σίγουροι για την ευλογία του Ιεχωβά  καθώς συνεχίζουμε να “βεβαιωνόμαστε  για τα πιο σπουδαία πράγματα”.  

Κένεθ Φλοντίν: Να Περπατάτε Σύμφωνα με το Πνεύμα (Γαλ. 5:16)




https://www.jw.org/finder?locale=el&lank=pub-jwbvod24_27_VIDEO&docid=1011214&applanguage=G


Ανοίξτε, παρακαλώ, στους Γαλάτες, κεφάλαιο 5.  Θέλουμε το εδάφιο 26,  αλλά ας διαβάσουμε πρώτα το 5:16.  «Αλλά λέω:

Να περπατάτε σύμφωνα με το πνεύμα  και δεν θα εκτελέσετε καμιά απολύτως σαρκική επιθυμία».  «Να περπατάτε σύμφωνα με το πνεύμα»  —τι σημαίνει αυτό;

Δεν έχει καμία σχέση με το περπάτημα αυτό καθαυτό.

Εδώ, το περπάτημα αφορά την πορεία ζωής,  τη συμπεριφορά μας.

Άρα, αν συμπεριφερόμαστε σύμφωνα με το πνεύμα,  “δεν θα εκτελέσουμε καμιά απολύτως σαρκική επιθυμία”.

Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα έχουμε σαρκικές επιθυμίες.

Ίσως να παλεύουμε με κάποια σαρκική επιθυμία.

Σημαίνει όμως  ότι, αν ακολουθούμε την καθοδηγία του πνεύματος,  δεν θα υποκύψουμε. Δεν θα ενδώσουμε σε αυτήν.  Διαβάσαμε:  «Δεν θα εκτελέσετε καμιά απολύτως σαρκική επιθυμία».

Ας δούμε τώρα τα εδάφια 19 ως 21 στους Γαλάτες, κεφάλαιο 5.

Εκεί απαριθμούνται 15 διαφορετικές εσφαλμένες ενέργειες ή νοοτροπίες.

Ας εξετάσουμε αυτούς τους αχρείους «παίκτες» του Σατανά.

Σύμφωνα με τα λεξικά,  «αχρείος» σημαίνει  «αισχρός»,  «ποταπός», «άθλιος»,  κάτι που  ταιριάζει γάντι στον Σατανά και στην επιρροή που ασκεί.

Ας δούμε λοιπόν από το 19 ως το 21.  «Τα έργα της σάρκας φαίνονται ξεκάθαρα  [είναι ολοφάνερα]  και είναι τα εξής:  σεξουαλική ανηθικότητα,  ακαθαρσία,  έκλυτη διαγωγή,  ειδωλολατρία, πνευματισμός,  έχθρα,  έριδα,  ζήλια,  ξεσπάσματα θυμού,  διενέξεις, διαιρέσεις, αιρέσεις,  φθόνος, μεθύσια,  ξέφρενα γλέντια και παρόμοια πράγματα».

Δεκαπέντε συγκεκριμένες, αρνητικές,  προσβλητικές, ακάθαρτες,  ανάρμοστες ενέργειες ή νοοτροπίες  που αποδοκιμάζει ο καθαρός, αγνός και άγιος Θεός μας,  ο Ιεχωβά.

Όλα «τα έργα της σάρκας» παίζουν με την πλευρά του Σατανά.

Είναι σαν να έχει τη δική του ποδοσφαιρική ομάδα.

Φυσικά, στο ποδόσφαιρο,  συνήθως η κάθε ομάδα έχει 11 παίκτες στο γήπεδο.

Αλλά εδώ αναφέρονται συγκεκριμένα 15 έργα  που φορούν όλα τη φανέλα του Σατανά.

Τα έχει διαλέξει ένα προς ένα.

Προσέξατε μια γενική ομαδοποίηση  που υπάρχει στο τέλος του εδαφίου 21;

Λέει: «και παρόμοια πράγματα».

Άρα, στην ουσία, τα «έργα της σάρκας» δεν είναι μόνο 15.

Τα υπόλοιπα  μοιάζουν με αναπληρωματικούς παίκτες  που κάθονται στον πάγκο  περιμένοντας μέχρι να τους βάλει ο Σατανάς στο γήπεδο  για να παίξουν εναντίον μας με τα βρόμικα κόλπα τους.

Το σημερινό εδάφιο  αναφέρει ένα από τα «παρόμοια πράγματα».  Ας δούμε το εδάφιο 26.

Είναι σαν «τα έργα της σάρκας» που είδαμε πριν.

Λέει: «Ας μη γινόμαστε εγωιστές».

Αυτό είναι ένα έργο της σάρκας που κάθεται στον πάγκο,  και ο Σατανάς θα προσπαθήσει να το εκμεταλλευτεί  αν έχουμε αυτή την τάση.

Και μιας και μιλάμε για τον εγωιστή,  πώς συμπεριφέρεται ένα τέτοιο άτομο;  Δείτε πώς συνεχίζει το εδάφιο 26:  «προκαλώντας σε ανταγωνισμό ο ένας τον άλλον,  φθονώντας ο ένας τον άλλον».

Και όπως σε μια ποδοσφαιρική ομάδα,  καθένα από αυτά τα «έργα της σάρκας»  συνεργάζεται το ένα με το άλλο.

Για παράδειγμα, ίσως προσέξατε ότι στο εδάφιο 26  το να είμαστε «εγωιστές» συνεργάζεται  με ένα άλλο έργο της σάρκας,  τον “φθόνο”.

Αλλά τι σημαίνει η λέξη «εγωιστές»;  Η σημείωση μελέτης στο εδάφιο 26 λέει:  «Η λέξη του κειμένου που αποδίδεται “εγωιστές” ...  κατά κυριολεξία μεταδίδει την έννοια της “κενής δόξας·  της ματαιοδοξίας”... .  Ένα λεξικό την ορίζει ως εξής:

“Αυτός που έχει μεγάλη ιδέα για τον εαυτό του,  ο αλαζόνας, ο κομπαστής”».  «Κενή δόξα»  —άρα ο εγωιστής  δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια φούσκα,  ένα κενό άτομο.

Εφόσον είμαστε εδώ στους Γαλάτες,  δείτε το εδάφιο 3 στο κεφάλαιο 6.  Περιγράφει πολύ καλά ένα τέτοιο άτομο:  «Αν κάποιος νομίζει ότι είναι κάτι  [άρα είναι εγωιστής]  ενώ δεν είναι τίποτα [είναι κενός],  εξαπατά τον εαυτό του».

Επομένως, ο εγωιστής προκαλεί ανταγωνισμό,  για να αποδείξει ότι είναι καλύτερος από τους άλλους.

Δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια φούσκα.

Ψάχνοντας τη λέξη «ανταγωνισμός» σε ένα λεξικό,  βρήκα τον εξής ορισμό:  «Αγώνας για τον ίδιο στόχο,  ιδίως μεταξύ αντιπάλων  που είναι σχετικά ισότιμοι».

Και αυτό φαίνεται να είναι αλήθεια.  Ας πούμε, ένας διακονικός υπηρέτης  που έχει την τάση να είναι εγωιστής  δεν ανταγωνίζεται τους πρεσβυτέρους.

Συνήθως, είτε το καταλαβαίνει είτε όχι,  ανταγωνίζεται τους άλλους διακονικούς υπηρέτες.

Οι πρεσβύτεροι δεν ανταγωνίζονται τον επίσκοπο περιοχής.

Ο επίσκοπος περιοχής  δεν ανταγωνίζεται την Επιτροπή του Τμήματος,  και ούτω καθεξής.

Άρα, για να διαπιστώσουμε αν έχουμε αυτή την τάση,  πρέπει να δούμε  πώς φερόμαστε στους ομοίους μας.

Και ας μη γελιόμαστε—το ζήτημα είναι σοβαρό.

Η ομάδα του Σατανά «έργα της σάρκας»  δεν είναι ομάδα  που παίζει στο γήπεδο.

Όχι, αυτό ήταν απλώς ένα παράδειγμα του πώς συνεργάζονται  για να μας νικήσουν  καθώς προσπαθούμε να περπατάμε σύμφωνα με το πνεύμα.

Στην ουσία, οι πειρασμοί του Σατανά,  οι σαρκικές επιθυμίες, και τα λοιπά  μπορούν να παρομοιαστούν πιο εύστοχα  με πεδίο μάχης,  όχι με γήπεδο,  επειδή ο Σατανάς πολεμάει τη Χριστιανική μας προσωπικότητα.

Γι’ αυτό, στο Εφεσίους 6,  ο απόστολος Παύλος μίλησε μεταφορικά,  όχι για φανέλα ομάδας,  αλλά για «πανοπλία»  που πρέπει να φορούν πάντοτε οι Χριστιανοί.

Αλλά στα συμφραζόμενα του εδαφίου μας  από τους Γαλάτες κεφάλαιο 5,  με τι άλλο μπορούμε να αντισταθμίσουμε «τα έργα της σάρκας»,  όπως την εγωιστική συμπεριφορά;

Σωστά!

Με τον “καρπό του πνεύματος”  όπως περιγράφεται στα εδάφια 22 και 23.  Αν ανοίξουμε εκεί  —22 και 23:  «Απεναντίας, ο καρπός του πνεύματος είναι: αγάπη  [αυτή και μόνο η ιδιότητα—η αγάπη—  αντισταθμίζει ουσιαστικά καθένα από τα «έργα της σάρκας»,  αλλά προσθέστε και], χαρά,  ειρήνη [το θέμα της συνέλευσης για το 2022],  μακροθυμία, καλοσύνη, αγαθότητα, πίστη, πραότητα, εγκράτεια.

Εναντίον τέτοιων πραγμάτων  [εναντίον τέτοιων πραγμάτων] δεν υπάρχει νόμος».

Όπως «τα έργα της σάρκας»,  έτσι και «ο καρπός του πνεύματος»  δεν περιορίζεται αποκλειστικά στις ιδιότητες  που αναφέρονται σε αυτά τα εδάφια.

Το πνεύμα του Ιεχωβά μπορεί να παράγει και άλλες ιδιότητες  που γίνονται επιπρόσθετες πτυχές του αγίου του πνεύματος.

Μέχρι εδώ, λοιπόν, μάθαμε  ότι η εγωιστική συμπεριφορά είναι έργο της σάρκας  που πρέπει να αποφεύγουμε πάση θυσία.  Και θυμάστε το Γαλάτες 5:16 που διαβάσαμε στην αρχή:  «Να περπατάτε σύμφωνα με το πνεύμα  και δεν θα εκτελέσετε καμιά απολύτως σαρκική επιθυμία».

Η <i>Σκοπιά</i> 15 Μαρτίου 2010 είχε ένα ωραίο παράδειγμα.

Εξηγούσε ότι είναι όπως ένας γεωργός  που θέλει να παράγει κάτι.

Πρέπει να εργαστεί σκληρά για να καλλιεργήσει το έδαφος.

Και εμείς πρέπει να εργαζόμαστε σκληρά  για να καλλιεργούμε “τον καρπό του πνεύματος” στη ζωή μας.

Αλλά για να είμαστε καλοί,  δεν αρκεί μόνο η σκληρή προσωπική εργασία.

Χωρίς το φως του ήλιου,  όλη η εργασία του γεωργού πάει χαμένη.

Το άρθρο εξηγούσε  ότι το άγιο πνεύμα είναι σαν το φως το ήλιου.

Οι ακτίνες πέφτουν πάνω μας  και με τη ζεστασιά τους  μπορούμε να αποφεύγουμε «τα έργα της σάρκας».

Επίσης, πέφτουν στο έδαφος στο οποίο μοχθούμε.  «Ο καρπός του πνεύματος» γονιμοποιείται και βλαστάνει,  και μέσα μας αναπτύσσονται επιπρόσθετες πτυχές  από εκείνες που αναφέρονται στους Γαλάτες κεφάλαιο 5.

Μοιάζουμε όλο και περισσότερο στον Χριστό.

Ο Σατανάς μάς προκαλεί να παίξουμε το παιχνίδι του,  αλλά εμείς δεν το κάνουμε.

Μάλιστα, δεν μπαίνουμε καν στο γήπεδο.

Και ενώ παραμένουμε ατελείς  και ίσως έχουμε εσφαλμένες επιθυμίες και τάσεις,  παρότι αυτό ισχύει,  δεν ενδίδουμε σε αυτές.

Δεν κάνουμε πράξη αυτές τις τάσεις,  όπως την τάση να είμαστε εγωιστές.