Κυριακή 28 Ιουνίου 2026

Τι Πρέπει να Ξέρεις για τα Κοινωνικά Δίκτυα

 Τι Πρέπει να Ξέρεις για τα Κοινωνικά Δίκτυα

https://www.jw.org/finder?wtlocale=G&docid=502100038&srcid=share





Πολλοί χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα κάθε μέρα.

Οι φίλοι σου, οι γονείς τους ή ακόμα και οι παππούδες τους μπορεί να τα χρησιμοποιούν.

Αν σκέφτεσαι και εσύ να ανοίξεις λογαριασμό σε κάποια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης, τι πρέπει να σκεφτείς προτού το κάνεις αυτό; Συμφωνούν οι γονείς σου; Μήπως υπάρχουν όρια ηλικίας στην περιοχή σου; Η Αγία Γραφή λέει: «Ο οξυδερκής ζυγίζει κάθε του βήμα».

Αν λοιπόν είσαι έξυπνος, θα το σκεφτείς καλά πριν αποφασίσεις.

Τα κοινωνικά δίκτυα φαίνεται να είναι ένας υπέροχος τρόπος για να κρατάς επαφή με τους φίλους σου, να βλέπεις τι τρέχει ή να βρίσκεις ιδέες για τα χόμπι σου.

Αλλά υπάρχουν και μειονεκτήματα.

Δηλαδή; Ίσως είναι εθιστικά.

Είναι φτιαγμένα για να “σκρολάρεις” ασταμάτητα ώστε να βλέπεις τι ανέβασαν οι άλλοι και να ελέγχεις πώς αντέδρασαν στις αναρτήσεις σου.

Μπορούν να σε κρατήσουν κολλημένο στην οθόνη για ώρες.

Ίσως για αυτό τόσοι έφηβοι έχουν έλλειψη ύπνου.

Η Γραφή δίνει μια καλή συμβουλή: «[Να αξιοποιείτε] τον χρόνο σας με τον καλύτερο τρόπο».

Μερικοί νεαροί αποφάσισαν να μην ανοίξουν προς το παρόν λογαριασμό ή διέγραψαν αυτόν που είχαν για να μπορούν να διαχειρίζονται τον χρόνο τους καλύτερα.

Σκέψου και κάτι ακόμη.

Μπορεί να αρχίσεις να νιώθεις άσχημα, ειδικά αν τώρα μπαίνεις στην εφηβεία ή είσαι μικρότερος.

Αν δεν προσέξεις, μπορεί να σε φάει η υπερβολική ανησυχία για το τι σκέφτονται οι άλλοι για εσένα ή γιατί εκείνοι έχουν περισσότερους ακολούθους ή likes από ότι εσύ ή να κάνεις άλλες παράλογες συγκρίσεις.

Μπορεί να αρχίσεις να νιώθεις ότι κάτι χάνεις αν, για παράδειγμα, δεν σε καλέσουν κάπου που φαίνεται ότι πήγαν όλοι οι άλλοι.

Όσοι περνούν πολύ χρόνο στα κοινωνικά δίκτυα, είναι πιο πιθανό να νιώσουν μοναξιά, ανησυχία, κατάθλιψη, να πέσουν θύματα διαδικτυακού εκφοβισμού ή να έχουν άσχημη εικόνα για τον εαυτό τους.

Αντί να κοιτούν στην οθόνη όλη την ώρα μερικοί αποφάσισαν να σηκώσουν τα μάτια τους από το κινητό.

Πώς; Άρχισαν να βρίσκονται από κοντά με τους φίλους τους ή να μιλούν μαζί τους στο τηλέφωνο.

Η προσωπική επαφή είναι το καλύτερο.

Άλλοι προσπάθησαν να κάνουν αποτοξίνωση από τα κοινωνικά δίκτυα.

Δηλαδή, σταμάτησαν να τα χρησιμοποιούν για λίγο.

Έτσι συνειδητοποίησαν ότι μπορείς να ζεις και χωρίς τα κοινωνικά δίκτυα.

Μάλιστα, μπορείς να είσαι χαρούμενος και χωρίς αυτά.

Υπάρχει και κάτι άλλο.

Τι γίνεται αν οι γονείς σου δεν συμφωνούν να έχεις κοινωνικά δίκτυα τουλάχιστον προς το παρόν; Αντί να εκνευριστείς ή να το κάνεις πίσω από την πλάτη τους δείξε τους ότι μπορούν να σε εμπιστευτούν κάνοντας έξυπνες επιλογές σε άλλους τομείς.

Έτσι, θα έχουν λόγους για να ξανασκεφτούν την απόφασή τους.

Είτε αλλάξουν γνώμη είτε όχι, να θυμάσαι: Πολλοί νεαροί είναι ευτυχισμένοι χωρίς κοινωνικά δίκτυα ακόμη και κάποιοι που είχαν παλιά λογαριασμό αλλά τελικά τον έκλεισαν, τουλάχιστον προς το παρόν.

Και αν οι φίλοι τους τούς ρωτήσουν: «Γιατί δεν έχεις λογαριασμό;» Λένε: «Έχω πολλά να κάνω τώρα», ή «Ίσως ανοίξω αργότερα».

Έτσι και αλλιώς στα τέλη της εφηβείας σου θα είσαι έτοιμος να πάρεις τη σωστή απόφαση.




502100038-G
www.jw.org © 2026 Watch Tower Bible and Tract Society of Pennsylvania

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου